اصفهانی‌ها نسبت به خود اظهاری ملک در سامانه املاک اقدام کنند

اصفهان- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به ضرورت خود اظهاری در سامانه املاک و اسکان کشور گفت: مردم این استان باید نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی ملک خود در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند تا مشمول مالیات نشوند.   

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حمیدرضا فلاح افزود: تمامی مالکان و مستاجران باید در سامانه ملی املاک و اسکان کشور خود اظهاری و اقامتگاه اصلی و فرعی خود را در سامانه ثبت کنند.

وی ادامه داد: در صورت عدم ثبت اطلاعات توسط مالکان، آن ملک به عنوان خانه خالی تلقی شده و مشمول مالیات خانه‌های خالی می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان خاطرنشان کرد: مردم این استان برای رفع هرگونه ابهام و سوال در خصوص پیامک اخطار مالیات بر خانه های خالی و سامانه املاک و اسکان می‌توانند با شماره پشتیبانی ۹۱۰۰۲۰۶۸ـ۰۲۱ تماس حاصل کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به ماده ۵۴ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم، چنانچه واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هر سال مالیاتی، افزون بر ۱۲۰ روز ساکن نداشته باشند، به عنوان خانه خالی شناسایی خواهند شد.

فلاح بیان کرد: تکمیل اطلاعات در سامانه املاک و اسکان می‌تواند به شفافیت بازار مسکن و عرضه واحدهای خالی با هدف کاستن التهاب این بازار کمک کند و مالکان می‌توانند با خود اظهاری در سامانه مربوطه از پرداخت این مالیات معاف شوند.

کلانشهر اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۶۲۰ هزار خانوار دارد و مرکز استان و پر جمعیت ترین شهر آن است.

به گفته مسوولان راه و شهرسازی اصفهان، بیشتر خانه‌های خالی این استان در مجموعه شهید کشوری، ولی عصر و گل نرگس شهر اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha