دستگیری سارقان منازل در پایتخت/ انهدام باند مخوف سرقت‌خانه‌ها

تهران بزرگ - ایرنا - سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، عوامل کلانتری ۱۲۳ نیاوران در ساعت پنج بامداد روز چهارشنبه گذشته حین گشت‌زنی در موقعیت خیابان باهنر چهار نفر که در حال باز کردن درب ورودی یک منزل مسکونی بودند را مشاهده کردند که در نهایت ۲ سارق دستگیر شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پلیس، سرهنگ صادق ضرونی اظهار کرد: عوامل گشت کلانتری برای بررسی موضوع اقدام کرده و به سمت متهمان حرکت کردند متهمان با مشاهده ماموران پلیس سریعا سوار موتورسیکلت‌های خود شده و از محل متواری شدند. ماموران دستور ایست صادر کردند که متهمان بدون توجه به دستورات به مسیر خود ادامه دادند.
سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: پس از مدتی تعقیب و گریز ماموران پلیس با درایت و هوشیاری موفق به متوقف کردن یکی از موتورسیکلت‌ها و دستگیری ۲ نفر از متهمان شدند.
این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان ۲۳ و ۲۱ ساله بوده و در بررسی‌های اولیه مشخص شد شیوه سرقت این افراد تخریب قفل انباری و واحدهای مسکونی در ساختمان‌ها و سرقت ابزارآلات و لوازم منزل بوده است.
سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: ۳ نفر از شاکیان متهمان شناسایی شده و به کلانتری دعوت شدند و متهمان به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند. دستگیری همدستان سارقان در دستور کارپلیس قرار دارد. همچنین متهمان برای پیگیری بیشتر پرونده به مقام قضایی معرفی شده و تحقیقات به جهت کشف جرائم احتمالی و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.
سرهنگ ضرونی در پایان به شهروندان توصیه کرد: انباری‌ها و مشاعات ساختمان را به دوربین مداربسته مجهز کنند و از قفل‌های ضد سرقت برای بستن درب انباری استفاده کنند تا از وقوع این نوع سرقت‌ها جلوگیری کرده و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک حتما با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

دستگیری سارقان منازل در پایتخت 

انهدام یک باند مخوف سرقت‌خانه‌ها در تهران

رییس پلیس آگاهی تهران نیز گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل در محدوده کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد نو توسط یک باند سه‌نفره که با استفاده از یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۷ سفید رنگ فعالیت می‌کردند، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به آن به کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

سردار علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: اعضای این باند، که همگی اهل یکی از روستاهای غرب کشور هستند، پس از برنامه‌ریزی دقیق، قبل از سرقت‌ها در منزلی جمع شده و با مصرف موادمخدر، خود را آماده سرقت می‌کردند. سپس در زمان مناسب به منازل هدف‌گذاری شده حمله و سرقت‌های خود را انجام می‌دادند.
وی ادامه داد: متهمان به ارتکاب ۱۵ فقره سرقت در مناطق مختلف اعتراف کردند. ارزش اموال به سرقت رفته حدود یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری سارق کابل و تجهیزات برقی

سرکلانتری ششم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی وقوع سرقت کابل و تجهیزات برقی در سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۱۱۴ غیاثی و ایجاد نارضایتی شهروندان از قطعی‌های برق، عوامل این کلانتری جهت دستگیری سارق دست بکار شدند.

سرهنگ رسول بهرامی اظهار کرد: پس از بررسی‌های فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته در محل‌های وقوع سرقت و تحقیقات صورت گرفته، ماموران پلیس موفق به شناسایی چهره سارق شدند.
این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران کلانتری در حال گشت‌زنی در محدوده حوزه استحفاظی بودند که متوجه حضور سارق فوق داخل یک کوچه در حال بریدن کابل‌های داخل کوچه با یک کمان اره اهنی بود و نسبت به دستگیری وی اقدام کردند. سارق فوق با مشاهده ماموران قصد فرار داشت که با آمادگی هرچه تمام ماموران سریعا دستگیر شد.
وی افزود: ضمن دعوت و حضور نماینده اداره برق برای بررسی و برآورد خسارت وارده، متهم ۳۴ ساله همراه با اموال مسروقه به کلانتری دلالت داده شد.
سرهنگ بهرامی خاطرنشان کرد: متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
سرهنگ بهرامی خطاب به شهروندان بیان کرد که در صورت مشاهده موارد مشکوک از جمله سرقت اموال عمومی سریعا با سامانه پلیس ۱۱۰ تماس برقرار کنند.

دستگیری سارقان منازل در پایتخت 

بازداشت سارق خودرو در جوادیه تهران

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، گشت‌زنی‌های هدفمند عوامل کلانتری ۱۱۷ جوادیه برای شناسایی و دستگیری سارقان و برقراری امنیت محلات آغاز شد.

سرهنگ حسین مافی ادامه داد: ماموران پلیس در حین گشت‌زنی در محدوده حوزه استحفاظی، یک نفر که به طرز مشکوک در حال زاغ‌زنی ماشین‌های پارک شده بود را مشاهده کردند. متهم با مشاهده ماموران بلافاصله سوار ماشین خود شده و از محل متواری شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس دستور ایست صادر کردند اما متهم بدون توجه به دستورات به مسیر خود ادامه داد. پس از یک تعقیب و گریز کوتاه، با درایت و هوشیاری ماموران پلیس موفق به متوقف کردن متهم شدند.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت افزود: پس از بررسی صندوق خودرو وی یک عدد جعبه ابزار، یک عدد کارتریج به همراه جوهر، ۲ عدد چراغ قوه، یک عدد اسپیکر، ۲ عدد صندلی مسافرتی، یک دستگاه لپ تاپ، جعبه کمک‌های اولیه، یک عدد کیسه خواب، ۲ عدد فلش، سه عدد تبدیل پیک‌نیک مسافرتی، درب رادیاتور خودرو، سه دستگاه تلفن همراه و پنج عدد کلاه نقابدار کشف شد. پس از انتقال به کلانتری، متهم به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات خودرو و ۲۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: متهم ۳۱ ساله برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ مافی به شهروندان توصیه کرد از لوازم ایمنی و ضد سرقت و دزدگیرهای تصویری برای بالا رفتن ایمنی خودروی خود استفاده کنند و از پارک کردن خودرو در مکان‌های خلوت و کم‌تردد خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha