اسبقیان: چوگان ورزش ملی ماست

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: چوگان ورزش ملی محسوب می‌شود و رهبری نیز تاکیدات زیادی به حفظ و توجه ورزش‌های آیینی و سنتی دارند.

به گزارش ایرنا، سید محمد شروین اسبقیان در حاشیه مراسم آیین ورزش ملی، وفاق ملی که در مجموعه سوارکاری شهدا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیام برگزاری این مراسم حاوی اقتدار کشور است. ما در نهایت آرامش برنامه هایمان را برگزار کردیم و این به معنا است که کشورمان در امنیت کامل قرار دارد و آماده میزبانی از کشورهای دیگر هستیم.

وی با اشاره به اینکه چوگان ورزش هویتی و ملی ما به حساب می‌آید خاطرنشان کرد: چوگان ورزش ملی محسوب می‌شود و رهبری نیز تاکیدات زیادی به حفظ و توجه ورزش‌های آیینی و سنتی دارند و بنا داریم توجه به این ورزش‌ها را در دستور کار وزارت ورزش است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی همچنین تصریح کرد: قرار است ستاد ورزش آیینی، ملی و سنتی و ورزش‌های پر مدال در وزارت ورزش تشکیل شود تا نسبت به این‌آیین ها قدم‌هایی برداریم. هفته تربیت بدنی را امسال پر بار تر از سال‌های گذشته برگزار کردیم چرا که در مرزهای شرقی مسابقات کریکت و همچنین در مرزهای غربی؛ جنوب و شمال نیز رویدادهای دیگر ورزشی با آرامش برگزار می‌شود. سفرای امروز اقتدار، امنیت و آرامش را در مسابقات چوگان مشاهده می‌کنند.

اسبقیان همچنین در خصوص میزبانی از دیدارهای فوتبال نیز گفت: در این خصوص امور بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال مکاتباتی داشته‌اند. باهماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت ورزش این موضوع در حال پیگیری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha