۵ آبان ۱۴۰۳، ۴:۰۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85639102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتباط سازمان جهانی بهداشت با  کارکنانش در بیمارستان کمال عدوان قطع شد

تهران-ایرنا- سازمان جهانی بهداشت (WHO) در پی گزارش‌هایی مبنی بر حمله توپخانه‌ای و تیراندازی رژیم صهیونیستی به بیمارستان کمال عدوان در اوایل صبح جمعه و زخمی شدن چندین نفر، ارتباط خود را با کارکنان این مرکز در شمال غزه از دست داد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از "تی آر تی" تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، ظهر جمعه در بیانیه ای در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: از زمان گزارش صبح امروز مبنی بر حمله به بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه، ارتباط ما با کارمندان این مرکز قطع شده است. این تحول با توجه به تعداد بیمارانی که در این بیمارستان حضور داشتند و افرادی که در آنجا پناه گرفته بودند عمیقاً نگران کننده است.

وی ادامه داد: طبق گزارش ها, چهار کارمند این بیمارستان مجروح، ۴۴ کارمند دیگر بازداشت و چهار آمبولانس آسیب دیده است. در حال حاضر حدود ۶۰۰ بیمار، کارمندان سلامت و افراد در بیمارستان پناه گرفته اند.

مدیرکل بیمارستان کمال عدوان تاکید کرد: ما خواهان محافظت از بیمارستان ها، کارمندان بخش سلامت و بیماران هستیم. اکنون به آتش بس نیاز داریم.

به گزارش ایرنا, یک سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که سازمان ملل خواستار حفاظت از بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه در میان حملات بی امان اسرائیل است.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: «بیمارستان کمال عدوان باید محافظت شود. این تنها بیمارستان با حداقل عملکرد است که مراقبت های ترومایی را در سراسر غزه شمالی ارائه می دهد.»

فرحان حق ادامه داد که دسترسی به این بیمارستان «به دلیل خصومت ها در مجاورت آن امکان پذیر نیست.»

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و در پی ناکامی در عملیات طوفان الاقصی از سوی گروههای مقاومت فلسطینی به رهبری حماس، جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

حملات رژیم اشغالگر قدس با حمایت‌های نظامی و امنیتی واشنگتن، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر منجر شده است و همچنین ۹۹ هزار و ۵۴۶ نفر مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha