۵ آبان ۱۴۰۳، ۲:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85639103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه خواستار ارزیابی صندوق بین‌المللی پول  درباره تاثیر تحریم‌ها بر نظام پولی جهانی شد

تهران- ایرنا- آنتون سلیوانوف وزیر دارایی روسیه از صندوق بین‌المللی پول خواست که تاثیر تحریم‌ها بر نظام پولی جهانی را منصفانه ارزیابی کند و تحلیلی هدفمند در این باره انجام دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، سیلوانوف در بیانیه‌ای که جمعه در پنجاهمین نشست کمیته مالی و پولی صندوق بین‌المللی پول (IMFC) در واشنگتن منتشر شد، گفت: ما از درخواست صندوق بین‌المللی پول برای حفظ چندجانبه‌گرایی و جلوگیری از گسترش محدودیت‌های یکجانبه بر تجارت و سرمایه‌گذاری حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما از صندوق می‌خواهیم که ارزیابی و تحلیلی هدفمند و کامل در مورد تاثیرات محدودیت های مالی و تحریم‌ها بر نظام پولی بین‌المللی داشته باشد.

سیلوانوف اظهار کرد که اقتصاد روسیه به رغم تحریم‌های یکجانبه و بی‌سابقه‌ای که علیه این کشور اعمال شده، نرخ رشد بالا و مداومی داشته است.

وی افزود: با وجود فشارهای بی‌سابقه تحریم‌ها، اقتصاد روسیه همچنان با نرخ بالایی به رشد خود ادامه می‌دهد و از پیش‌بینی‌هایی که در این باره شده، سبقت گرفته است. امسال ما رشد اقتصادی ۳.۹ درصدی خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو درباره گسترش مرزهای ائتلاف نظامی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha