۵ آبان ۱۴۰۳، ۸:۱۷
کد خبر: 85639175
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

محوطه موزه مردم‌شناسی سنقر ساماندهی شد

۵ آبان ۱۴۰۳، ۸:۱۷
کد خبر: 85639175
محوطه موزه مردم‌شناسی سنقر ساماندهی شد

کنگاور- ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از سامان‌دهی محوطه ورودی موزه مردم‌شناسی شهر سنقرکلیایی با حدود چهار میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: در این تعمیرات ورودی اصلی مجموعه موزه سنقر اصلاح شد.

داریوش فرمانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: عملیات تعمیر و تجهیز موزه سنقر علاوه بر تعمیرات ورودی اصلی با رنگ آمیزی و نصب درهای جدید انجام شد.

او با بیان اینکه این سامان‌دهی مرحله اول پروژه تعمیر و تجهیز موزه مردم‌شناسی شهرستان سنقر و کلیایی است، تصریح کرد: برای تکمیل سامان‌دهی موزه مردم‌شناسی سنقر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات مورد نیاز شاهد تکمیل آن باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در موزه مردم‌شناسی سنقر بخشی از آداب و رسوم فرهنگی منطقه سنقرکلیایی به نمایش گذاشته شده است، گفت: در این موزه پوشاک مردم تُرک و کُرد شهر سنقر، معماری روستایی ابزارآلات سنتی کشاورزی، گیوه‌بافی و ماکت مردم محلی در حال انجام کار در غرفه‌هایی جداگانه نگهداری می‌شود.

فرمانی تصریح کرد: این اشیا و ماکت‌ها گویای بخشی از آداب و رسوم فرهنگی منطقه سنقر و کلیایی در زمینه کشاورزی، نساجی، آشپزی و تولید ابزار کار است.

موزه مردم‌شناسی شهرستان سنقر و کلیایی در شهر سنقر یکی از مهمترین موزه‌های مردم‌شناسی استان کرمانشاه است.

شهرستان سنقرکلیایی در ۸۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه قرار دارد. این شهرستان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم و آفتابگردان است و تخمه آفتابگردان سنقر یکی از برندهای مشهور کشور است که به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

این شهرستان همچنین یکی از مقاصد گردشگری و منطقه ای هنرمندپرور است و در حوزه نمایش یکی از شهرستان‌های مطرح کشور محسوب می شود و در حوزه ورزشی نیز ورزشکاران سرآمدی در رشته دوومیدانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha