هدفگذاری۱۵۰۰ تن کود دی‌آمونیوم‌فسفات برای استفاده کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا -مدیرشرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت:یکهزار و ۵۰۰ تن کود دی آمونیوم فسفات یارانه ای برای استفاده کشاورزان استان در سال جاری پیش بینی شده است.

علی لاهوتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرحله نخست ۳۰۰ تن از این کود اختصاص یافته و در صورت استقبال کشاورزان بقیه میزان کود پیش بینی شده به بهره برداران استان اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود دی آمونیوم سولفات یارانه ای ۱۴میلیون و ۹۰۰هزار ریال است تاکید کرد: بهره برداران می توانند برای تهیه این نهاده کشاورزی به کارگزاری های استان مراجعه کنند.

لاهوتی بیان کرد: ۵۰ درصد از قیمت تمام شده کودهای اوره و ۷۰ درصد از کودهای پتاسه و فسفاته به صورت یارانه از سوی دولت تامین می شود.

کود دی آمونیوم فسفات (Diammonium Phosphate) یکی از پرمصرف ترین کودهای شیمیایی فسفری در جهان است این محصول معروف به DAP ،در واقع از دو ماده ای ساخته شده که هر یک به تنهایی به عنوان کود مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیرشرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:کود دی آمونیوم فسفات و مخلوط های DAP در طیف وسیعی از تولیدات زراعی مانند غلات ، نیشکر ، مراتع ، چراگاه ، کشت محصولات علوفه ای و همچنین در محصولات دیگر مثل سبزیجات و محصولات درختی استفاده می شود.

لاهوتی بیان کرد:پایداری ازت موجود در این کود که باعث جذب تدریجی آن توسط گیاه و در نتیجه منجر به سرسبزی دائمی ، افزایش عملکرد و زودرسی محصول کمک می کند از مهمترین مزایای کود دی آمونیوم فسفات است.

مدیرشرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: توزیع ۲۸ هزار تن کود یارانه ای در انواع اوره، پتاسه و فسفاته برای توزیع در سال جاری هدفگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha