۵ آبان ۱۴۰۳، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85639241
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آمریکا دخالت در اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را رد کرد

تهران – ایرنا – تارنمای شبکه تلویزیونی ان بی سی امروز به نقل از یک مقام ارشد در دولت آمریکا با رد دخالت مستقیم واشنگتن در تجاوز دیشب رژیم صهیونیستی به چند منطقه نظامی ایران نوشت که انتظار می رود حمله تلافی‌جویانه این رژیم به ایران آخرین اقدام نظامی مستقیم بین تهران و تل آویو باشد.

به گزارش ایرنا، این مقام آمریکایی که نام وی فاش نشده گفت: این (حملات) باید پایان تبادل آتش مستقیم نظامی بین اسرائیل و ایران باشد. تا جایی که به ما مربوط می شود، (حملات دیشب) باید تبادل آتش مستقیم بین اسرائیل و ایران را پایان دهد.

این مقام تاکید کرد که گفته وی دیدگاه رسمی واشنگتن بوده و "به شرکای ما در سراسر منطقه اطلاع داده شده است".

به ادعای وی، جو بایدن و تیم امنیتی او "در هفته های اخیر اسرائیلی ها را تشویق کردند که پاسخی هدفمند و متناسب که خطر تلفات غیرنظامی اندکی داشته باشد، اتخاذ کنند. این دقیقاً همان چیزی است که امشب رخ داد."

به ادعای این مقام، بایدن هفته گذشته در تماسی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت که هرگونه حمله باید به گونه ای طراحی شود که از حملات بیشتر علیه اسرائیل جلوگیری کرده و خطر تشدید بیشتر تنش ها را کاهش دهد.

این مقام با اشاره به هرگونه واکنش احتمالی ایران گفت: ما نمی‌خواهیم چنین اتفاقی بیفتد.

این منبع تاکید کرد که آمریکا هیچ نقش مستقیمی در حملات اسرائیل که "در امواج متعدد" انجام شد، نداشت. اما اگر ایران به طور مستقیم اسرائیل را هدف قرار دهد، واشنگتن متعهد شده که از متحد خود حمایت کند.

این مقام گفت: اگر ایران تصمیم به پاسخ بگیرد، کاملا آماده ایم تا یک بار دیگر در برابر هر حمله ای دفاع کنیم.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعاتی پیش در اطلاعیه ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha