چهار نفر در حوادث جاده‌ای سمنان فوت کردند/ امدادرسانی به ۲۱ گرفتار در برف

سمنان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سمنان گفت: سه حادثه جاده‌ای در محورهای ارتباطی غرب استان، چهار فوتی و هفت مصدوم داشت و امدادگران به ۲۱ نفر گرفتار در برف و کولاک در مهدیشهر خدمت‌رسانی کردند.

حسین درخشان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: واژگونی ساینا در جاده ایوانکی به شریف‌آباد، در خروجی غربی استان سمنان به تهران، ۲‌ جان باخته و ۲ مصدوم بر جا گذاشت.

وی با اشاره به این رخداد در ساعت ۱۹ و ۲۵ دقیقه جمعه، ادامه داد: گزارشی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی ساینا در کیلومتر ۱۰ جاده ایوانکی به شریف آباد به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اعلام شد.

وی بیان کرد که نجاتگران پایگاه امداد و نجات ایوانکی شهرستان گرمسار بی‌درنگ به محل حادثه اعزام شدند. این حادثه ۲ مصدوم و ۲ جان‌باخته داشت که پس از رهاسازی از لاشه خودرو و انجام اقدام‌های اولیه توسط نجاتگران هلال احمر، مصدومان با همکاری عوامل اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی منتقل شدند و پیکر افراد جان باخته به عوامل انتظامی حاضر درصحنه تحویل داده شد.

سقوط پژو با ۲ فوتی و امدادسانی به ۲۱ گرفتار در برف

این مسوول با اشاره به حادثه دیگری شامل سقوط پژو پارس از پل در جاده سرخه به آرادان با ۲جان‌باخته و ۲ مصدوم، خاطرنشان کرد: این حادثه نیز ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه جمعه گزارش شد.

درخشان گفت: سقوط پژو پارس از پل در کیلومتر ۶۸ جاده سرخه به آرادان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

وی بیان کرد: نجاتگران پایگاه امدادونجات ده نمک شهرستان آرادان به محل حادثه اعزام شدند و پس از رسیدن و ارزیابی صحنه، پس از انجام اقدام‌های اولیه، فوتی‌ها را به عوامل انتظامی حاضر در محل حادثه تحویل دادند و مصدومان با همکاری اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سمنان به ناپایداری جوی و بارش‌ها در نقاط مختلف استان اشاره و اضافه کرد: امدادگران به ۲۱ نفر گرفتار برف و کولاک در محور فولادمحله در شهرستان مهدیشهر به کیاسر در استان مازندران در مسیر راه فرعی روستای واوسر خدمت‌رسانی کردند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر آرادان هم با اشاره به واژگونی یک دستگاه خودروی پژوپارس حدود ساعت ۱۵ دیروز، گفت: این حادثه در کیلومتر ۶۲ جاده سرخه به آرادان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان اعلام شد.

مسعود معمم افزود: این حادثه سه مصدوم داشت که پس از انجام اقدامات اولیه توسط نجاتگران هلال احمر، مصدومان با همکاری عوامل اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی منتقل شدند.

سهم ۶۰ درصد واژگونی از حوادث رانندگی در سمنان

به گزارش ایرنا، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده‌های این استان یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می‌رود که کم‌توجهی در رعایت نکات ایمنی حین رانندگی و در مسیر عبور از سمنان برای رسیدن به مشهد یا تهران حوادث تلخی رخ می‌دهد.

گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند.

در زمان اوج سفرها در هر ۶۰ دقیقه به طور متوسط بیش از یکهزار و ۲۰۰ خودرو از محورهای استان سمنان عبور می کند که با این حجم قابل توجه تردد، واژگونی خودرو یکی از رویدادهای تلخ در محورهای سمنان محسوب می شود.

واژگونی در جاده‌های استان سمنان سهم حدود ۶۰ درصدی از حوادث رانندگی در این محور دارد که از میانگین کشوری بالاتر است و علت اصلی این مساله خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان به دلیل یکنواختی و کویری بودن جاده ها عنوان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha