ایمن‌سازی ۱۶ نقطه حادثه‌خیز شمال تهران/ معبر استاد معین خیابان کامل می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲ تهران گفت: معابر و تقاطع‌های این منطقه به منظور توسعه شبکه معابر درون‌شهری و ایجاد سهولت در تردد و ایمنی وسایل نقلیه و شهروندان، با اجرای ۱۶ طرح اصلاح هندسی و نقطه حادثه‌خیز ساماندهی شد.

به گزارش ایرنا، محمدحسین کریمی روز شنبه درباره اجرای این طرح اظهار کرد: طراحی و اصلاح هندسی‌های معابر در سطح منطقه به منظور ایجاد دسترسی ایمن و روان، رفع نقاط حادثه‌خیز و گره‌های ترافیکی با بررسی کارشناسان و درخواست پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و پس از تصویب سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه اجرا و عملیاتی شد. بیش از ۹۵ درصد عملیات اصلاح هندسی و ایمن‌سازی نقاط پرخطر در ۱۶ تقاطع به متراژ ۲۷ هزار و ۱۵۰ متر مربع اجرا شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات اجرا شده در این باره اصلاح هندسی تقاطع بلوار شهید ذبیحی و خیابان بیدار در شهرک بوعلی است که این نقطه علاوه بر مشکلات ترافیکی به عنوان یکی از نقاط حادثه‌ خیز شناسایی شده بود و با اجرای این طرح ترافیکی ضمن کانالیزه شدن حرکت‌های عبوری خودروها و رفع گره ترافیکی، ورودی و خروجی ایمن‌سازی شد.

وی افزود: روانسازی تردد میدان حسن حسینی و خیابان حبیب‌اله، خیابان اکبری در محله طرشت، اصلاح هندسی خیابان ستایش در ستارخان، خیابان سیادت - ذوالفقاری از دیگر اقدامات اجرایی در این باره است.

ایمن‌سازی ۱۶ نقطه حادثه‌خیز شمال تهران/ برگزاری مانور بحران در مراکز درمانی

برگزاری مانور مدیریت بحران در مراکز درمانی و انتظامی

شهردار منطقه ۱۷ تهران گفت: اقدامات موثری از ابتدای سال جاری تاکنون توسط ستاد مدیریت بحران منطقه برای آموزش و آمادگی شهروندان در شرایط بحرانی و پدافندی انجام شده که با شروع هفته نکوداشت پدافند غیرعامل اقدامات آموزشی و پدافندی در سرای محلات، مدارس، مساجد، مراکز انتظامی و امنیتی، مراکز درمانی، ساختمان‌های اداری و مراکز بزرگ تجاری درسطح منطقه در حال انجام است.

رضا سیفی اظهار کرد: این منطقه نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی و مسابقه برای سه هزار و ۷۵۰ دانش آموز در مدارس سطح منطقه، اکران بنرهای آموزشی بر روی پرتابل های سطح منطقه، ارسال پیامک‌های آموزشی به شهروندان و ارسال مطالب آموزشی در شبکه‌های مجازی، برگزاری نمایشگاه و غرفه در بوستان‌های سطح منطقه با موضوعات پدافندی و توزیع چهار هزار و ۸۰۰ عدد بروشور و سه هزار و ۴۲۰ عدد کتابچه بین شهروندان، برگزاری سمینار و همایش (۸۴۰ نفرساعت) در سرای محلات و سالن‌های آمفی‌تئاتر با حضور اساتید برجسته فراجا و دانشگاهی، برگزاری ۱۵ مسابقه با موضوع پدافندغیرعامل در مدارس منطقه برای دانش‌آموزان و اهدا جوایز نفیس، برگزاری کارگاه آموزشی و مسابقه در مساجد و حسینیه‌ها برای نمازگزاران اجرا شده است.

شهردار منطقه ۱۷ تهران افزود: در این بازه زمانی این منطقه نسبت به برگزاری تمرین مانور پدافندی با موضوع اقدام خرابکارانه (تروریستی) و تمرین مانور آماده پدافندی (شیمیایی) و تمرین مانور زیستی (پشه آئدس) با توجه به سناریوهای تایید شده توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در هفته نکوداشت پدافندغیرعامل اقدام خواهد شد.

ایمن‌سازی ۱۶ نقطه حادثه‌خیز شمال تهران/ برگزاری مانور بحران در مراکز درمانی

دومین سالگرد شهادت شهید مدافع امنیت شهید آرمان علی وردی

ش️هردار منطقه پنج تهران با اشاره به برگزاری مراسم دومین سالگرد شهادت شهید مدافع امنیت آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان با شعار «آرمان روح‌الله آغاز نصرالله» گفت: این مراسم با حضور اهالی منطقه، شهروندان و دوست‌داران این شهید بزرگوار و با اعتقاد به جهاد تبیین و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر که با گذشتن از جان خود، امنیت را برای کشور به ارمغان آورده‌اند، برگزار شد.

محمدرضا پوریافر اظهار کرد: عزت امروز کشور مرهون ایثار و مجاهدت و فداکاری شهدا است و برگزاری اینگونه برنامه‌ها فرصتی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا است.

معبر استاد معین خیابان کامل می‌شود

طرح الگوی خدمت در معابر برگزیده منطقه ۹ تهران از جمله در خیابان‌‏های استاد معین، شمشیری و طالقانی با هدف جلوگیری از افزایش فرسودگی زیرساخت‌ها و ارتقای رضایت شهروندی در حال انجام است.

سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ در این باره گفت: یکی از تدابیر و رویکردهای اصلی این دوره مدیریت شهری در محلات ارائه خدمات متمایز و خاص به شهروندان است که طرح الگوی خدمت نیز در همین راستا برای رفاه حال مردم پایتخت به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: ر راستای اجرای طرح الگوی خدمت در مناطق شهری، در کنار اجرای پروژه‌های کلان و بزرگ مقیاس مانند پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) در منطقه۹، نسبت به اجرای پروژه‌های محلی و  اصلاح و ترمیم ضعف‌های نقاط پرجمعیت و مهم در سه محور در قسمت غربی شهر تهران برای اجرای طرح الگوی خدمت اقدام شده است.

مرتضوی افزود: به این منظور و در منطقه ۹ برای کسب رضایت شهروندان طرح الگوی خدمت در معابر خیابان استاد‎معین، شمشیری و طالقانی از ابتدای سال جاری شروع شده و همچنان عملیات عمرانی آن در حال اجراست که محور استاد معین تبدیل به خیابان کامل می شود.

وی هدف از اجرای طرح الگوی خدمت را انجام تکالیفی همچون عملیات بازسازی و اقدامات زیرساختی در همه اجزای موجود در محورهای برگزیده دانست و گفت: لوله‌‎گذاری برای جمع‌آوری آب‌های سطحی، تبدیل نهر به کانیو، پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی معابر برای معلولان و نابینایان، اجرای عملیات آسفالت، جداره‌سازی، اصلاح علائم ترافیکی و نصب پایه چراغ از جمله موارد اجرایی در راستای ایجاد خیابانی کامل از نظرانجام موضوعات عمرانی، خدمات شهری و ترافیکی در این منطقه است.

وی یادآور شد: اجرای پنج هزار مترمربع پیاده‌روسازی با کفپوش بتنی، اجرای کفپوش‌های شیاردار و سکه‌ای و همسطح‌سازی معبر برای مناسب‌سازی ویژه معلولان و نابینایان به طول یک هزار مترمربع، اجرای اقداماتی دور درختان برای آبیاری مناسب به طول یک هزار متر مربع با استفاده از کفپوش بتنی قرمز، اجرای تک جدول ۴۰ به طول ۶۰۰ مترمربع، اجرای ۹ هزار مترمربع تراش و روکش مکانیزه آسفالت، نصب 2 ایستگاه اتوبوس جدید، تبدیل کانیو کتابی به نیم نهر و تبدیل نهر روباز به نیم جوی در خیابان استاد معین از جمله موارد عمرانی اجرایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha