معامله ۶ تن زعفران در هفته گذشته

تهران- ایرنا- بازار مشتقه بورس کالای ایران در آستانه فصل برداشت زعفران با رونق معاملات این محصول روبه‌رو شد، به طوری‌که معامله گران در هفته گذشته نزدیک به ۶ تن زعفران را در قالب قراردادهای آتی معامله کردند.

به گزارش ایرنا از بازار سرمایه ایران، در ۶ روز معاملاتی هفته قبل نزدیک به ۶ تن زعفران در قالب قرارداد آتی به ارزشی بیش از چهار هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال در بازار آتی دادوستد شد.

ارزش معاملات صندوق های مبتنی بر زعفران نیز به ۱.۹ هزار میلیارد ریال رسید و معامله گران بیش از ۵۲ میلیون و ۶۳۲ هزار واحد سرمایه گذاری را از این صندوق ها خریداری کردند.

معاملات زعفران در بورس کالای ایران این روزها در حالی شاهد رونق معاملات و افزایش اقبال سرمایه‌گذاران است که انبارهای زعفران با سررسیدهای سال ۱۴۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده و آماده تحویل محصول برداشت شده سال زراعی جدید هستند.

این گزارش می افزاید، افزایش کیفیت محصول، نگهداری در شرایط استاندارد، امکان انجام معاملات به صورت لحظه ای و برخط، رفع ریسک سرقت محصول، دسترسی کشاورزان به پول حاصل از فروش محصول در سریع ترین زمان ممکن و حذف واسطه ها از طریق معاملات گواهی سپرده کالایی و همچنین امکان پیش بینی قیمت در آینده و بیمه قیمت به کمک ابزارهای مشتقه از مهم ترین مزایای معاملات زعفران در بورس کالا به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha