مراکز نیکوکاری ۱۰ هزار میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند

تهران- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از کمک ۱۰ هزار میلیارد تومانی نقدی و غیر نقدی مراکز نیکوکاری درکشور به نیازمندان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا از کمیته امداد امام خمینی (ره)، حبیب‌اله آسوده روز شنبه با اشاره به اینکه امروز همه ما یک هدف مشترک داریم و آن کمک به نیازمندان است، اظهار داشت: کمک‌های مراکز نیکوکاری در سرفصل‌های درمانی، مسکن، کمک به تامین جهیزیه و معیشت نیازمندان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸ هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور فعال است، اضافه کرد: فعالیت مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه موجب برآورده شدن نیازهای مردم در محل سکونت می‌شود و این از اعمال فرآیندهای پیچیده اداری جلوگیری می‌کند.

مراکز نیکوکاری ۱۰ هزار میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند

به گزارش ایرنا، سال گذشته مراکز نیکوکاری ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جذب شده را به خانواده‌های نیازمند ارائه کردند.

مراکز نیکوکاری سراسر کشور در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار داده و همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۶۱۹ میلیارد تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

همچنین در سال مذکور هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری به نیازمندان پرداخت شد و مراکز نیکوکاری ۹ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) همواره بر راهبرد حمایتی در توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف این نهاد تاکید دارد و در پایان سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان خودکفا و مددجویان با حمایت کمیته امداد توانمند شده و صاحب شغل و درآمد پایدار شدند.

دغدغه کمیته امداد توانمندسازی مددجویان با حفظ کرامت انسانی است و برنامه ریزی خوبی در این مسیر انجام شده است و علاوه بر اشتغال مولفه‌های دیگری هم برای توانمندسازی مددجویان مد نظراست، در حوزه فرهنگی و حمایت تحصیلی نیز اقدامات خوبی که دنبال می‌شود همچنین در بیمه اجتماعی، حوزه درمان، حمایت از سالمندان و بیماران صعب علاج خدمات قابل قبولی به مددجویان کمیته امداد ارائه شده و می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha