الجزایر: کنار مردم ایران هستیم

تهران - ایرنا - الجزایر تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران توسط ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل را به شدت محکوم، بر همبستگی با مردم ایران تاکید کرد و این اقدام تجاوزکارانه را نقض آشکار حاکمیت ملی و منشور سازمان ملل متحد و مغایر با اصول حقوق بین الملل دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزایر، وزارت امور خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای افزود: در پی این تجاوز شنیع که نقض آشکار حاکمیت ملی و منشور سازمان ملل متحد و مغایر با اصول حقوق بین الملل است، الجزایر، همبستگی خود را با مردم ایران اعلام می‌کند.

وزارت امور خارجه الجزایر در این بیانیه بر «مسئولیت قاطع جامعه بین‌المللی برای مهار رژیم اشغالگر اسرائیل و توقف درگیری چند جانبه در منطقه خاورمیانه» تاکید کرد.

پیشتر نیز بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عربستان، اردن، کویت، امارات، قطر، لبنان، عراق، سوریه، مصر، پاکستان و ترکیه با صدور بیانیه‌های جداگانه، تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران را محکوم کرده بودند.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در ساعات اولیه صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha