برگزاری مراسم پاسداشت روز رودکی در دانشگاه آنکارا

تهران-ایرنا- مراسم پاسداشت روز رودکی در دانشگاه آنکارا با حضور و سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه برگزار شد.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، محمدحسن حبیب الله‌زاده سفیر کشورمان در ترکیه در مراسم پاسداشت روز رودکی در دانشگاه آنکارا به جایگاه یگانه رودکی در شعر و ادب پارسی اشاره کرد و وی را از موثرترین عوامل پایداری و تداوم فرهنگ و ادب فارسی دانست.

نوآوری های رودکی در سرودن، حفظ و نگاشتن اشعار فارسی در مجموعه‌های منظوم از ادبیات منثور آن زمان و دیوان اشعار از دیگر نکات برجسته ای بود که توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران مورد اشاره قرار گرفت.

در مراسم گرامیداشت رودکی، علاوه بر سفیر ایران، سفرای افغانستان و تاجیکستان، معاون دانشگاه آنکارا و رئیس دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشکده زبان، تاریخ و جغرافیا دانشگاه آنکارا به ایراد سخنرانی در خصوص ویژگی شامخ شاعر شهیر فارسی زبان رودکی پرداختند.

همچنین غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان‌ و ادبیات فارسی نیز طی پیام ویدئو کنفرانسی به این مراسم ویژگی شاعر بژرگ پارسی گوی رودکی را برشمرده به رودکی پژوهی در ایران را تشرح ‌کرد.

در پایان این مراسم، مسابقه شعرخوانی از اشعار رودکی میان دانشجویان زبان فارسی دانشکده زبان و تاریخ دانشگاه آنکارا برگزار و جوایزی به نفرات برتر اعطا شد.

پیش از آغاز این مراسم، سفیر کشورمان به اتفاق رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با رئیس دانشکده زبان‌،ادبیات و جغرافیا دانشگاه آنکارا دیدار و پیرامون همکاری علمی و آموزشی و توسعه آموزش زبان فارسی گفت‌وگو کرد.

دانشگاه آنکارا یکی از مرکز مهم آموزش آکادمیک زبان فارسی در ترکیه به شمار می رود و هم اکنون بیش از ۲۰۰ دانشجوی رشته زبان فارسی در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha