ایرلند بدون محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی: ایران خویشتنداری کند

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه ایرلند همسو با موضع اتحادیه اروپا، اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم نکرد و از تهران خواست که در راستای کاهش تنش‌ها، خویشتنداری کند.

به گزارش ایرنا، مایکل مارتین که سکان وزارت دفاع ایرلند را نیز برعهده دارد، روز شنبه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد: زمان توقف حملات و ضدحملات از سوی (رژیم) اسرائیل و ایران فرا رسیده است. من درخواست فوری ایرلند برای خویشتنداری و کاهش تنش‌ها را پس از حملات هوایی (رژیم) اسرائیل به اهدافی در ایران تکرار می‌کنم.

وی در راستای توجیه اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی مدعی شد: این (تجاوز رژیم صهیونیستی) به دنبال حملات موشکی ایران در مقیاس بزرگ به اسرائیل (فلسطین اشغالی) در ماه آوریل و اوایل این ماه (اکتبر) بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایرلند سپس گفت که از آغاز جنگ در غزه، «مردان، زنان و کودکان بیگناهی» رنج کشیده‌اند و پیامدهای تشدید تنش‌ها میان ایران و رژیم اسرائیل «برای منطقه و فراتر از آن بسیار جدی است»

وی برقراری آتش بس فوری در غزه و لبنان و انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه را مورد تاکید قرار داد و گفت: من از همه طرف‌های درگیر می خواهم تلاش خود را برای رسیدن به این هدف مضاعف کنند. به ویژه، حملات به شمال غزه که باید متوقف شود.

مارتین، جنایات رژیم صهیونیستی در شمال غزه را «مجازات دسته جمعی مردم» و جنایت علیه بشریت توصیف کرد و افزود: ما باید اجازه دهیم جامعه بین المللی و رسانه ها وارد غزه شوند تا شاهد آنچه در حال رخ دادن است، باشند.

پیشتر دولت‌های فرانسه، آلمان، انگلیس و همچنین سخنگوی اتحادیه اروپا به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داده و بدون محکوم کردن این اقدام، خواستار خویشتن‌داری ایران شدند. نبیلا مسرلی سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که این اتحادیه از «همه طرف‌ها می‌خواهد که حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از تشدید تنش‌های غیرقابل کنترل، که به نفع هیچ‌کس نیست، اعمال کنند.»

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه صبح روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha