بزرگان سیاست و جهاد عراق در آیین بزرگداشت شهیدان صفی الدین و سنوار 

بغداد – ایرنا – خون شهیدان مقاومت بهترین فرصت برای جمع شدن یاران همدل و همراه و حامیان محور مقاومت در عراق است و این بار نیز خون دو شهید راه قدس «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان فرصت این حضور دوباره برای اعلام در صحنه بودن بود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران فعال ترین خانه دیپلماسی در عراق به عنوان پیشگام آیین های بزرگداشت خون شهیدان محور مقاومت و دفاع از مقدسات این بار هم بانی برپایی آیین گرامیداشت این دو شهید بزرگوار بود که یکی از فرماندهان مقاومت فلسطینیان شهید یحیی سنوار و دیگری از خاندان علمایی و مجاهدان جنوب لبنان شهید سید هاشم صفی الدین بود.

بزرگان سیاست، جهاد و علما و فضلای دین از شیعه و اهل سنت هم انصافا همانند همیشه که در بزرگداشت شهدای راه قدس حضور باشکوه دارند، این بار نیز حضوری باشکوه در «مسجد زویه» در بغداد داشتند.

«محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز هم در استقبال حاضران، حاضر بود و تسلیت حضار را با تسلیت متقابل پاسخ می داد زیرا هم میهمانان و هم میزبان هر دو خود را اولیای دم این دو شهید بزرگوار می دانستند.

«هادی العامری» رییس سازمان بدر که از او به خاطر سالهای طولانی مبارزه که از دوران معارضه با رژیم دیکتاتوری صدام (۱۹۷۹ تا ۲۰۰۳) شروع می شود و به دوره مقاومت در برابر اشغالگران (۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱) و سپس جنگ با گروه تروریستی داعش (۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷) می رسد به شیخ مجاهدین در عراق شهرت یافته از چهره های برجسته حاضر در این مراسم بود.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق نیز در پیشاپیش شخصیت های سیاسی برجسته حاضر در این مراسم بود.

از بزرگان علمای اهل سنت «شیخ مهدی الصمیدعی» رییس دار الإفتاء اهل سنت و «شیخ عبدالقادر الحسنی الآلوسی» رییس شورای علمای پیوند محمدی و جمعی از فضلای اهل سنت در کنار علما و روحانیون و فضلای شیعه حضور داشتند.

گروه های مختلف مقاومت اسلامی و مجاهدان عراقی نیز همچون همیشه در تجدید بیعت با خون شهیدان راه قدس به عنوان بخشی از محور مقاومت در برابر ددمنشی رژیم صهیونیستی حضورشان دلنشین و دلچسب بود که از این چهره های شناخته شده «حاج ابوضیاء الصغیر» از نیروهای برجسته الحشد الشعبی بود.

«سید عمار حکیم» رییس جریان حکمت ملی به همراه تعدادی از اعضای این جریان سیاسی برجسته نیز چهره سیاسی حاضر در مراسم امروز بود.

از وزیران برجسته دولت عراق «احمد الاسدی» وزیر کار و أمور اجتماعی که از چهره های برجسته جهاد و مقاومت علیه گروه تروریستی داعش به شمار می رود «عبدالحسین عبطان» رییس جریان سیاسی «اقتدار ملی» و وزیر سابق ورزش و جوانان عراق نیز در مراسم حاضر بودند.

شیخ «جلال الدین الصغیر» روحانی مبارز و عضو برجسته مجلس اعلای اسلامی عراق، «جواد رحیم الساعدی» دبیر کل جنبش سیاسی جهادی سازندگی و جهاد، «شیخ محمد سعید النعمانی» از شخصیت های سیاسی کرد و «طارق المندلاوی» دبیرکل کنگره ملی کردهای فیلی عراق حضور داشتند.

همزمان با مراسم امروز گرامیداشت دو شهید راه قدس شهید سنوار و شهید سید هاشم صفی الدین آیین های دیگری در عراق برپا بود که از جمله آن مراسمی بود که مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار کرده بود و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بعد از إتمام مراسم در مسجد زویه راهی شرکت در مراسم مجلس اعلای اسلامی عراق شد.

مراسم امروز گرامیداشت دو شهید راه قدس شهید یحیی سنوار و شهید سید هاشم صفی الدین به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسجد زویه برگزار شد.

بزرگان سیاست و جهاد عراق در آیین بزرگداشت شهیدان صفی الدین و سنوار 

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه ۲۶ مهر اعلام کرد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه به شهادت رسانده‌ است.

در همین راستا، «خلیل الحیه» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه خبر شهادت سنوار را توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد.

حزب الله لبنان نیز چهارشنبه دوم آبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی این جنبش در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت به شهادت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha