۶ آبان ۱۴۰۳، ۷:۵۵
کد خبر: 85640368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: اراک در آستانه شرایط سخت تنش آبی است

اراک - ایرنا - فرماندار اراک گفت: شهر اراک در آستانه شرایط سخت تنش آبی است و باید در زمره شهرهای دارای تنش آبی قرار گیرد.

امیر هادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بنابراین موضوع انتقال آب خلیج فارس و انتقال پساب باید در دستور کار ویژه قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش میزان نزولات جوی طی سال آبی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون و مقایسه آن با سال‌های گذشته و میانگین بلند مدت، لزوم برنامه‌ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب آشامیدنی و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود.

فرماندار اراک ادامه داد: همه مسئولان باید توجه ویژه‌ای به برخورد قاطع با متخلفان و معرفی آنان به دستگاه قضایی داشته باشند.

هادی، با تاکید بر آگاهی بخشی به مردم جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود.

وی گفت: صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی و برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز، از دیگر ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار اراک افزود: امور منابع آب شهرستان اراک ضمن افزایش گشت‌های نظارتی و نشست با دهیاران باید مسیر ارتباطی برای دریافت اطلاعات چاه‌های غیرمجاز را از طریق دهیاران فراهم کند.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۸۰ هزار نفر جمعیت ساکن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha