تولید سوزن پیشرفته با تکنولوژی سرعت بالا در صنایع ریلی ایران

تبریز - ایرنا - نخستین سوزن پیشرفته با تکنولوژی سوزن های سرعت بالا پس از مراحل طراحی در شرکت گسترش صنایع ریلی ایران "ایرید" تولید شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، محمد متقی پور مدیر عامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران با اشاره به اینکه این شرکت در تبریز فعال است، گفت: این سوزن پس از اخذ مجوزهای لازم در ایستگاه عطار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خط اصلی محور تهران - مشهد نصب شده است.

وی اظهار کرد: در این سوزن از سیستم Ssb۲fastening در بخش switch part و سیستم fasteningcross stop در بخش crossing part استفاده شده است.

وی ادامه داد: در این سوزن ها سیستم Ssb۲fastening ریل های پهلویی را با استفاده از اسلایدچیرهای خاص و پابندهای ارتجاعی درونی (AT) و بیرونی (SKL ۱۲) مهار می کند که سبب نزدیک شدن میزان صلب بودن خط و سوزن (stiffness)می شود.

متقی پور افزود: این سیستم در خطوط پرسرعت با ترافیک زیاد به جهت بالا بودن ایمنی، راحتی مسافر و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداریمورد استفاده قرار می گیرد. در سوزنهای با سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر استفاده از آن الزامی بوده، اما در سرعت کمتر از ۱۶۰ کیلومتر مزیت محسوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این سیستم اسلایدچیرها به رولر نیز مجهز است؛ افزود: در این سوزن ها از طریق کاهش نیروی جدا شدن تیغه از ریل پهلویی عمر ماشین سوزن در حدود ۶۰ درصد افزایش می یابد همچنین با توجه به مجهز بودن به رولر این سیستم دیگر نیازی به گریس کاری صفحات سرسره ندارد از این رو جهت دوستدار محیط زیست نیز به شمار می رود.

متقی پور اضافه کرد: استفاده از این سیستم که از محصولات ایمنی نیز به شمار می رود، در خطوط سرعت بالا الزامی بوده و حمل ونقل ریلی را در سرعت های بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میسر و ایمن می کند.

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران، امکان افزایش سرعت عبور از روی سوزن و ایمنی سیر، افزایش عمر ماشین سوزن، افزایش عمر تکه مرکزی، کاهش تنوع قطعات و پایین بودن هزینه های تعمیر و نگهداری را از مزایای این قطعه عنوان کرد.

وی گفت: تولید این نوع سوزن که در واقع پیاده سازی تکنولوژی سوزن های سرعت بالا در مقیاس کوچکتر بوده، راه را برای تولید سوزن های سرعت بالا برای این شرکت هموار ساخته و قدم بعدی ایرید، طراحی و ساخت سوزن های سرعت بالا با شعاع های ۱۲۰۰ و ۲۵۰۰ متر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، شرکت گسترش صنایع ریلی ایران در سال ۱۳۸۴ از گروه ماشیــن سازی تبریز منفــک و به عنوان یکی از شرکت های مستقل تابع سازمان گستــــرش و نوســـازی صنـــایع ایران فعالیت خود را ادامه داد که پس از ۲ سال فعالیت، در پی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در شهریور ماه ۱۳۸۶ سهام شرکت به صندوق پس انداز کارکنان راه آهن واگذار شد.

اکنون شرکت گسترش صنایع ریلی ایران با ظرفیت تولید ۹۰۰ دستگاه سوزن در سال به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سوزن در خاورمیانه تبدیل و خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha