قالیباف: کمیسیون تلفیق و دولت، بودجه ۱۴۰۴ را مطابق برنامه هفتم تنظیم کنند

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه هفتم میثاق ملی و سند بالادستی است و باید کمیسیون تلفیق و دولت بودجه سال آینده را منطبق با برنامه هفتم توسعه تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه - ۶ آبان ماه - در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی که از تهیه نشدن آیین‌نامه‌های مربوط به اجرای قانون هفتم توسعه انتقاد کرد، گفت: ساعت پنج و نیم صبح امروز در جلسه با هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق این موضوع مطرح شد که باید بودجه منطبق با برنامه هفتم انجام شود.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۱۱۹ قانون برنامه هفتم توسعه، دولت باید برآورد هزینه‌ها بودجه را منطبق با برنامه ارائه دهد، تصریح کرد: امروز در جلسه با هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق این موضوع مطرح شد که اگر مغایرت‌هایی در بودجه نسبت به برنامه وجود دارد، کمیسیون تلفیق با دولت آن را مشخص کرده و پس از تنظیم کلیات لایحه بودجه را به صحن مجلس ارائه دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رئیس‌جمهور بارها به اجرای قانون برنامه هفتم تاکید کرده و مجلس هم اصرار داشته که برنامه هفتم میثاق ملی و سند بالادستی است لذا باید بودجه منطبق با برنامه هفتم تنظیم شود و کمیسیون تلفیق و صحن علنی هم به آن وفادار است تا مشکلات کشور را رفع کرد.

قالیباف با بیان اینکه برنامه هفتم بدون اشکال نیست،گفت: اگر صحن مجلس به اشکالاتی در برنامه هفتم رسید آن را اصلاح خواهیم کرد و اگر دولت درخواستی در این باره ارائه دهد به آن عمل خواهیم کرد ولی نباید خارج از برنامه هفتم توسعه کاری انجام داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha