تور مجازی باغ‌های انار شهرضا رونمایی شد

اصفهان- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شهرضا از رونمایی سامانه «تور مجازی باغ‌های انار شهرضا» در جشنواره بین‌المللی انار در ارمنستان خبر داد.

احسان یارمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تور مجازی که روز گذشته در جشنواره بین‌المللی انار ارمنستان رونمایی شد با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و الگوریتم‌های هوش مصنوعی طراحی شده و به معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری باغ‌های انار شهرضا پرداخته است.

وی اضافه کرد: این سامانه گردش مجازی به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا به‌صورت تعاملی و جذاب، مناظر زیبا و دل‌انگیز باغ‌های انار را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: این تور مجازی، تجربه‌ای جذاب و آموزنده برای بازدیدکنندگان فراهم می کند و نه تنها به معرفی غنای فرهنگی و طبیعی شهرضا کمک خواهد کرد بلکه می‌تواند سبب جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران بیشتری نیز برای این شهر شود.

یارمحمدی یادآور شد: تور مجازی و ۳۶۰ درجه ای باغ های انار به همت شهرداری شهرضا و با تلاش ۱۱ نفر از کارشناسان به‌صورت سه بعدی طراحی و تهیه شده است.

وی اضافه کرد: مخاطبان این تور تجربه منحصر بفردی درباره فرآیند کشت و برداشت انار شهرضا که از مرغوبترین انارهای ایران است، بدست می‌آورند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شهرضا خاطرنشان کرد: در این طرح علاوه بر گردش مجازی در باغ‌های انار، زیبایی‌های طبیعی شهر تاریخی شهرضا نیز معرفی می شود که در معرفی ظرفیت های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی این خطه به جهانیان موثر است.

یارمحمدی تصریح کرد: جشنواره انار ارمنستان فرصتی استثنایی برای معرفی شهرضا به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید و پایتخت انار ایران است و رونمایی از این تور مجازی نه‌تنها به نمایش محصولات باغ‌های انار کمک می‌کند بلکه به تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی میان ایران و ارمنستان نیز منجر می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان شهرضا در ۸۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد؛ در این شهرستان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ انار وجود دارد که سالانه حدود ۲۵ هزار تن محصول از آنها برداشت می شود.

جشنواره بین‌المللی انار ارمنستان در شهر «مغری» برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha