عراقچی: در زمان مقتضی به تجاوز صهیونیست‌ها پاسخ داده می‌شود

تهران -ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گفته وزیرامور خارجه هرچند جمهوری اسلامی خواهان جنگ نیست ولی به هر حمله‌ای به ویژه تجاوز صهیونیست‌ها در زمان مقتضی پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ابراهیم رضایی درباره نشست امروز یکشنبه - ۶ آبان ماه - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که با حضور سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه برگزار شد، گفت: در این نشست وزیر امور خارجه درباره آخرین وضعیت تحولات منطقه، مقاومت، شرارت‌های صهیونیست‌ها و سفری که اخیرا به برخی از کشورهای منطقه داشت، گزارشی به اعضای کمیسیون ارائه داد.

وی افزود: وزیر امور خارجه در این نشست به این موضوع اشاره کرد که رژیم صهیونیستی درعملیات وعده صادق ۲ ضربه شدیدی دریافت کرد و ۹۰ درصد موشک‌های ایران به اهداف مورد نظر اصابت کرد. اما صهیونیست‌ها اخبار آن را سانسور کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وزیر امور خارجه تاکید کرد که این وزارتخانه تلاش کرده با هماهنگی میدان و دیپلماسی با شرارت‌های صهیونیست‌ها مقابله و مبارزه کند و هدف سفرهای منطقه‌ای نیز ایجاد بازدارندگی سیاسی بود.

رضایی با بیان اینکه طبق نظرعراقچی، روحیه رزمندگان به رغم ضرباتی که دریافت کرده بودند، بالا است و در حال بازسازی خود هستند، یادآور شد: وزیر امور خارجه به این موضوع تاکید کرد که حزب الله پایگاه مردمی دارد و از بین رفتنی نیست.

وی با اشاره به سخنان عراقچی مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه جنگ است، یادآور شد: آقای عراقچی تاکید کرد که هرچند جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ نیست ولی به هر حمله‌ای پاسخ خواهد داد و برای هر جنگی آماده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: وزیر امورخارجه تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به کشور را محکوم کرد و حق ایران را برای پاسخ محفوظ دانست و یادآور شد در زمان مقتضی به این تجاوز پاسخ داده خواهد شد.

رضایی با اشاره به گزارش عراقچی از سفر اخیر خود به اجلاس بریکس در کازان روسیه که به همراه رئیس جمهور انجام شد، گفت: در این ارتباط وزیر امورخارجه عنوان کرد که یکی از تصمیمات درست دولت شهید رئیسی و وزیرخارجه شهید ایشان، عضویت ایران در بریکس بود.

وی اضافه کرد: طبق گفته وزیر امور خارجه، در اجلاس بریکس تصمیم گیری شد که عضو جدید وارد این گروه نشود، بلکه کشورهای متقاضی به عنوان شریک پذیرفته شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: طبق سخنان وزیر امورخارجه، آرمانِ بریکس مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا و توسعه چندجانبه گرایی و مشارک جهانی و اصلاح نظامات جهانی است. همچنین بانک بریکس راه اندازی خواهد شد و موضوع پول واحد بریکس نیز مطرح است.

رضایی با اشاره به مطالبی که برخی از اعضای کمیسیون در این نشست خطاب به عراقچی مطرح کردند، گفت: لزوم داشتن دیپلماسی فعال در مقابل آمریکا و غرب، مطالبه آزادی آقای نوری در عراق، لزوم واکنش نسبت به شرارت اخیر رژیم صهیونیستی، لزوم خروج پرونده جزایر سه گانه از وزارت خارجه به وزارت کشور، فعال شدن دستگاه دیپلماسی برای امنیت شرق کشور، مسکونی سازی جزایر سه گانه و کمک دیپلماسی برای برقراری امنیت مرزها از جمله محورهایی بود که اعضای کمیسیون در این نشست مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha