۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85640993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کودکان کار و خیابانی در اردبیل جمع‌آوری می‌شوند

اردبیل- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی گفت: اردبیل باید در جایگاه شهر بدون کودکان کار و خیابانی قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، جلال آفاقی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز کودکان کار اردبیل با ابراز خرسندی از سیر نزولی آمار کودکان کار و خیابانی در استان، وضعیت موجود را برای دستیابی به شرایط مطلوب‌تر قابل کنترل و مدیریت ارزیابی کرد.

وی با تشریح آسیب‌های ناشی از پدیده کودکان کار و خیابانی بر لزوم احساس مسئولیت اجتماعی شهروندی در قبال این موضوع تاکید کرد و افزود: مرکزهای نگهداری کودکان کار و خیابانی باید به مرکزهای مراقبت و توانمندسازی تغییر کند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با تاکید بر اینکه اردبیل باید در جایگاه شهری بدون کودکان کار و خیابانی قرار گیرد، از عملکرد دستگاه‌های مسئول در قبال این پدیده و سوء استفاده‌های صورت گرفته از کودکان در پوشش کار و اشتغال انتقاد کرد.

وی با تعیین معاون اجتماعی دادستانی اردبیل به عنوان مسئول پیگیری و نظارت بر حسن اجرای قانون‌های مرتبط با حمایت از حقوق کودکان، اظهار کرد: تا پایان سال جاری باید نسبت به شناسایی تمامی کودکان کار و خیابانی در اردبیل، تشکیل پرونده حمایتی و توانمندسازی آنها اقدام لازم صورت بگیرد.

پیش‌تر بیش از ۳۰۰ کودک کار و خیابانی در نقاط مختلف استان اردبیل شناسایی شده بودند.

سه مرکز حمایتی و مراقبتی از کودکان کار و خیابانی در حال حاضر در این استان فعالیت دارد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha