بودجه سه برابری مدیریت شهری برای مدارس پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از افزایش سه برابری بودجه شهرداری برای اقدامات عمرانی در مدارس تهران خبر داد و گفت: انتخابات شهردار مدرسه نیز امروز در مدارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی امیری روز دوشنبه در حاشیه بیست و چهارمین دوره انتخابات شهردار مدرسه در یکی از مدارس منطقه ۱۱ تهران اظهار کرد: ۵ تا ۹ مهر ماه امسال این موضوع کلید خورد و دوره‌های آموزشی و انتخاب تسهیل گران صورت گرفت و امروز روز برگزاری انتخابات است.

وی افزود: ۵۰۷ مدرسه دخترانه و پسرانه در سطح شهر تهران در مقطع متوسطه اول و دوم برای این موضوع انتخاب شد که نسبت به سال قبل تعداد مدارس که در این طرح شرکت کردند ۱۵ درصد بیشتر است ضمن اینکه سال قبل حدود ۱۵۰ هزار تا ۱۶۰ هزار دانش آموز درگیر این طرح شدند.

امیری ادامه داد: از هر مدرسه یک نفر به عنوان شهردار مدرسه انتخاب می‌شود و هر شهردار مدرسه پنج معاون خواهد داشت که احکام این شهرداران توسط شهرداران مناطق، رییس آموزش و پرورش منطقه و مدیر کل آموزش‌های شهروندی امضا می‌شود و طی یک مراسم نمادین به صورت تنفیذ در اختیار دانش آموز قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: شعار امسال «دانش آموز ایرانی، امیدوار، تحول آفرین و آینده ساز» است و شهرداران مدارس پل ارتباطی مدرسه و مدیریت شهری هستند به عبارتی هم مشکلات مدرسه توسط این افراد شناسایی می‌شود و هم تا شعاع ۵۰۰ متری اطراف مدرسه را می‌توانند بازدید و مشکلات آن را به شهرداری اعلام کنند.

وی یادآور شد: همچنین طی سال جلسات متعددی میان شهرداران مدارس و شهرداران نواحی برگزار می‌شود که همفکری و هم اندیشی صورت گیرد تا تمرین مشارکت پذیری و مسوولیت پذیری به دانش آموزان داشته باشیم.

به گفته وی، طی مشارکت مدنی دانش آموزان با رای خودشان یک نفر را به عنوان شهردار انتخاب می‌کنند و ما هم مجمع شهرداران مدارس مناطق ۲۲ گانه را تشکیل می‌دهیم و همفکری صورت می‌گیرد، دانش آموزان مربوطه که شهردار شدند از طرح‌های برتر آنها حمایت و نیازهای مدرسه را به صورت مستمر به شهرداری انتقال می‌دهند و ما هم اقدام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح شهردار مدرسه در صدد بودیم تا مشکلات مدرسه را توسط دانش آموزان حل کنیم و حس مسوولیت پذیری را در میان دانش آموزان افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران افزود: حمایت مالی از طرح‌های دانش آموزی خواهیم داشت و هر نیازی را شناسایی کنند ما هزینه مالی آن را اختصاص می‌دهیم، هر سال اعتباری داریم که سال گذشته پنج میلیارد تومان بدین منظور برای بیش از ۴۰۰ مدرسه جهت آموزش، اردوی آموزش، انتخابات و برگزاری برنامه‌های فرهنگی پیش بینی کردیم همچنین هر سال بودجه‌ای برای فعالیت‌های عمرانی و بهسازی مدارس داریم که سال پیش ۵۰ میلیارد و امسال ۱۵۷ میلیارد است که سه برابر شده است.

امیری تاکید کرد: هدف گذاری ما در این زمینه در مدارس دولتی است و اعتبارات بسته به نیاز مدرسه و منطقه متفاوت است و در سال جاری محوطه بیش از ۲۰۰ مدرسه را به مساحت ۲۰۰ هزار مترمریع آسفالت کردیم.

دانش‌آموزان در فتح قله‌های امید و افتخار نقش مهمی دارند

معاون شهردار تهران نیز با اشاره به اینکه انتخاب شهردار مدرسه مشارکت دانش‌آموزان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: دانش‌آموزان در فتح قله‌های امید و افتخار نقش مهمی برای ایران دارند.

محمدامین توکلی‌زاده با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شهردار مدرسه اظهار کرد: این رویداد در واقع مشق مسئولیت‌پذیری میان دانش‌آموزان تهرانی است که با استقبال مناسب دانش‌آموزان روبه‌رو شده است. دانش‌آموزان با انتخاب دوستان خودشان به عنوان شهردار مدرسه اقدام مناسب را انجام داده‌اند و امیدواریم نسل چهارم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب نقش فتح قله را برعهده گیرند و قله‌های افتخار و امید را فتح و برای کشور عزیزمان نقش بزرگی ایفا کنند.

معاون شهردار تهران همچنین در این مراسم در میان دانش آموزان ضمن گرامیداشت یاد کودکان و نوجوانان شهید در غزه و لبنان، تجاوز رژیم منحوس اسرائیل به ایران را به شدت محکوم کرد و اقدامات سربازان و مدافعان امنیت را قابل تقدیر و ستودنی دانست و یاد این شهدای بزرگوار را هم گرامیداشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha