آتش‌بس در غزه؛ محور گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و انگلیس

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای از گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و انگلیس درباره جنگ غزه و لزوم آتش بس خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور و دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس در یک تماس تلفنی درباره وضعیت نوار غزه گفت وگو کردند.

این وزارتخانه اعلام کرد که بلینکن و لمی در تماس تلفنی روز جمعه خود درباره اهمیت پایان دادن به جنگ در غزه، بازگرداندن همه اسرای صهیونیست نزد حماس به خانه و کاهش رنج مردم فلسطین بحث کردند.

علاوه بر غزه، آنها همچنین به نیاز به یک راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری پرداختند که به غیرنظامیان لبنانی و اسرائیلی در هر دو طرف خط آبی اجازه می‌دهد به سلامت به خانه های خود بازگردند.

بلینکن با اذعان به نیازهای بشردوستانه فزاینده لبنان در بحبوحه هفته‌ها حملات هوایی مداوم اسرائیل که میلیون‌ها نفر را آواره کرده است، از کمک‌های بشردوستانه ۱۵۷ میلیون دلاری کشورش خبر داد.

به گزارش ایرنا، پیشتر بلینکن طی سفرش به دوحه قطر مدعی از سرگیری مذاکرات برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس شده بود.

بلینکن پس از گفت وگو با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر به خبرنگاران گفت: ما در مورد گزینه هایی برای استفاده از این لحظه و گام های بعدی برای پیشبرد روند صحبت کردیم. من پیش بینی می کنم که مذاکره کنندگان ما در روزهای آینده با یکدیگر دیدار کنند.

بلینکن با بیان اینکه «هنوز مشخص نشده است آیا حماس برای شرکت در مذاکرات جدید آماده است یا خیر»، از این گروه مقاومت خواست تا در مذاکرات آتی شرکت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha