پیش‌بینی بارش برف و کولاک در ارتفاعات تهران

تهران بزرگ - ایرنا - اطلاعات موجود اداره کل هواشناسی استان تهران نشان می‌دهد که امروز یکشنبه تا فردا دوشنبه در ارتفاعات این استان افزایش ابر، مه رقیق، گاهی بارش پراکنده باران با احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بالادست گاهی بارش پراکنده برف، وزش باد شدید موقت و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برپایه واکاوی الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی اداره کل هواشناسی این استان، آسمان استان تهران در پنج روز آینده صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد و در مناطق پرتردد شهری با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین امروز یکشنبه ششم آبان ماه سال جاری در بخش‌های جنوبی و غربی استان، گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار پایتخت‌نشینان است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری در مناطق پرتردد شهری در این کلانشهر روند افزایش نسبی غلظت آلاینده‌های جو مورد انتظار است. برخی پیش‌بینی‌ها آلودگی هوای تهران در این بازه زمانی را نیز نشان می‌دهد که در چنین شرایطی باید مردم در صورت ضرورت در هوای آلوده تردد کنند.

پیش‌بینی بارش برف و کولاک در ارتفاعات تهران

براساس این پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان تهران،‌ بیشینه دمای هوای شهر تهران از روز یکشنبه ششم آبان ماه تا پنجشنبه دهم آبان ماه بین ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتیگراد است و کمینه دمای این کلانشهر در این بازه زمانی از روز یکشنبه هشت درجه سانتیگراد بوده و در نهایت در روز پنجشنبه به نسبت گرم‌تر و به ۱۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

هوای شهر تهران در این بازه زمانی نیز صاف تا قسمتی ابری به تدریج با افزایش باد، گاهی وزش باد شدید خواهد بود که تا روز یکشنبه مردم پایتخت تغییراتی همچون افزایش غبار رقیق را شاهد خواهند بود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت هوای ۲۴ ساعت گذشته این استان به این شیوه بوده که گرم‌ترین نقطه با بیشینه ۱۹ درجه سانتیگراد همچنان به ایستگاه ورامین اختصاص دارد و توچال نیز با یک درجه سانتیگراد به عنوان سردترین نقطه این استان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha