لاریجانی: منطق رژیم صهیونیستی بر ترور استوار است

تهران - ایرنا - رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها از ابتدا، انقلاب اسلامی را بزرگترین تهدید علیه خود می‌دانستند، گفت: منطق رژیم صهیونیستی ترور و کشتار انسان‌ها است.

به گزارش ایرنا، محمد جواد لاریجانی روز دوشنبه در گفت وگویی افزود: دانشجویی دارم که بسیار درس خوان است و اتفاقاً در همین حوزه‌های مختلف علوم جدید کار می‌کند از من می‌پرسید که به ما چه که فلسطینی‌ها مورد ظلم قرار گرفته‌اند یا نه؟

وی اظهار داشت: این سوال طبیعی بود که می‌گفت باید ایران درجه یک باشد، بعد ما اینقدر مساله در ایران داریم اما کاری می‌کنیم که غربی‌ها بیشتر ما را آزار دهند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: مبنای این سوال این است که ما باید بدانیم که رژیم صهیونیستی برای چه ایجاد شد و اگر این را خوب بدانیم متوجه خواهیم شد که چرا باید قوی باشیم.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی تاکید کرد: این رژیم برای توسعه سیطره آمریکا بر منطقه ما ایجاد شد و سیطره هم پیدا کرد در همچین شرایطی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و معادلات منطقه را بر هم زد.

لاریجانی افزود: از روز اول پیروزی انقلاب مبنای غرب و بخصوص رژیم صهیونیستی این بود که انقلاب را ساقط کند و به آن ضربه بزند. صهیونیست‌ها از همان ابتدای انقلاب، آن را بزرگترین تهدید برای پروژه صهیونیستی اعلام کردند، امام (ره) البته این را می‌دید.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: امام راحل از سالها قبل از پیروزی انقلاب متوجه بود که رژیم صهیونیستی یکی از خطرات مهم برای استقلال ایران است و عمده توطئه‌هایی که علیه ما انجام می‌شد محرک آن صهیونیست‌ها بودند بعد از انقلاب ترور کردند، آدم کشتند، انفجار ایجاد کردند، اصلا منطق اینها ترور است.

لاریجانی افزود: نیروهای نظامی نباید اشتلوم بیخود بخوانند؛ باید عملشان بیشتر از اشتلوم آنها باشد، همین آقای گالانت آمد و گفت من ایران را زیر و رو می‌کنم و بعد درمانده شده بود.

وی اظهار داشت: مسلما متجاوز را تنبیه می‌کنیم و این در برنامه‌ ما هست اما کشور ما کشوری نیست که با احساسات اداره شود بلکه با عقل اداره می‌شود.

دبیر اسبق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه خاطر نشان کرد: ولی امر ما یک نماد عقلانیت است و بنابراین ما جهت نفع و ضرر را تشخیص می‌دهیم و اون قسمتی که بیشترین نفع را برای کشور دارد با شجاعت هم انجام می‌دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha