۱۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵
کد خبر: 85650497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات هوشمند شهرداری مشهد ۱۰ درصد افزایش یافت

۱۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵
کد خبر: 85650497
خدمات هوشمند شهرداری مشهد ۱۰ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: شهرداری به درگاه صدور مجوز دولت متصل شده تا مراجعه حضوری کاهش پیدا کند و در این راستا ۱۰ درصد به خدمات هوشمند شهرداری مشهد در یکسال گذشته افزوده‌ شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا سمیعی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: همچنین ۱۰ تفاهم نامه نیز با شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان و شهرداری مشهد برای تعامل دوجانبه در راستای شهر هوشمند منعقد شده است.

وی اضافه‌ کرد: هوشمندسازی فرآیندهای پرکاربرد شهروندی و ارائه خدمات از طریق اپلیکیشن شهر من، راه اندازی داشبورد شهروندی، هوشمندسازی اجزا شهری و استقرار نمادهای هوشمند در شهر با هدف ارتقای شاخص های شهر هوشمند از جمله برنامه های تحولی و کار ویژه‌ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد است.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: ایجاد زیر ساخت لازم برای تنوع در پرداخت‌های خرد شهروندی با ابزارهای مختلف کارت شهروندی، کیو آر کد گوشی هوشمند به صورت آنلاین، ارتقای ظرفیت پردازشی و ذخیره‌سازی مرکز داده شهرداری در راستای ارائه خدمات ابری به سایرین، زمینه‌سازی شرایط لازم برای صدور خدمات فنی و مهندسی سازمان به سایر کشورها، راه اندازی مرکز ارتباط با مشتری متمرکز برای خدمات الکترونیک شهروندی و کاربردی‌سازی هوش مصنوعی از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی ادامه داد: ارائه فیبر نوری به منازل و کسب و کارها، افزایش ظرفیت شبکه شارژ من کارت از ۷۰۰ به هزار نقطه و برنامه‌ریزی برای توسعه آن به هزار و ۵۰۰ نقطه تا پایان سال و ایجاد ۶ نقطه شارژ به طور میانگین در هر محله از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

سمیعی گفت: چهار اتصال به درگاه صدور مجوزهای دولت و برقراری سرویس با سایر دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در ارائه خدمت به شهروندان نیز در دستور کار است.

وی افزود: راه اندازی هفت سامانه موبایلی برای خدمات شهری و استفاده از حمل و نقل پاک با سامانه دوچرخه های اشتراکی «بایدو» از دیگر اقدامات است.

روزانه یک میلیون خدمت به شهروندان مشهد ارائه می‌شود

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در این سازمان روزانه یک میلیون نفر خدمت به شهروندان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: درگاه شهرداری هوشمند و نرم‌افزار شهر من برای ارائه خدمات هوشمند به شهروندان فعال و تمرکز بر کاهش مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری است.

سمیعی تاکید کرد: در سازمان فاوا متولی هوشمندسازی شهرداری هستیم اما متولی شهر هوشمند نیستیم، هدف باشگاه شهروندی رفتارسازی شهر هوشمند است.

وی افزود: با توجه به فراگیر شدن موضوعات هوش مصنوعی در جامعه، با دستور شهردار مشهد و شورای اسلامی شهر، اداره هوش مصنوعی در این سازمان ایجاد شده است.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد اضافه کرد: در دنیا رویکرد این است که فشار به جای اپراتورهای موقت، بر روی اپراتورهای ثابت باشد اما عکس این موضوع در ایران برقرار است.

وی با بیان اینکه تاکنون در مناطق ۹ و ۱۱ شهری مشهد فیبرنوری فعال شده، گفت: در روزهای آینده طرح ملی فیبر نوری در این شهر بهره برداری می شود و اپراتورهای طرف قرارداد به پنج اپراتور افزایش می یابد.

سمیعی اظهار امیداری کرد تا در یک سال آینده کل شهر مشهد به فیبر نوری مجهز شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha