به گزارش روز سهشنبه علمی ایرنا از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، مقایسه کتابخانهها با استانداردها (سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰) وضعیت کتابخانهها را برپایه «استانداردهایی برای کتابخانهها در مؤسسات آموزش عالی ایران» و «استانداردهایی برای کتابخانهها در آموزش عالی (ای.سی.آر.ال.)» نشان میدهد.
همچنین از «استانداردهایی برای کتابخانهها در مؤسسات آموزش عالی ایران» ۱۵ شاخصِ درونداد و چهار شاخصِ برونداد در مقایسه به کار رفتهاند. از «استانداردهایی برای کتابخانهها در آموزش عالی (ای.سی.آر.ال.)» نیز ۲۱ شاخصِ برآیند به کار رفتهاند.
مقایسه کتابخانهها با استانداردها (سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱) در شاخصهای درونداد (نیروی انسانی سه شاخص، منابع سه شاخص، زیرساخت پنج شاخص، بودجه دو شاخص و مدیریت دو شاخص)؛ در شاخصهای برونداد (دسترسپذیری یک شاخص و خدمات سه شاخص)؛ و در شاخصهای برآیند (اثربخشی سازمانی سه شاخص، ارزشهای حرفهای، نقش آموزشی و کشف هر کدام یک شاخص، مجموعه پنج شاخص، فضا دو شاخص، مدیریت/ اداره/ رهبری سه شاخص، کارکنان چهار شاخص، و روابط بیرونی یک شاخص) ۱۰۵ کتابخانه زیرپوشش سامانه آمار کتابخانهها (آک) توصیف میکند.
نظر شما