نگاه جدی معلمان به اجرایی شدن مفاد سند تحول بنیادین ضروری است

زاهدان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بر لزوم نگاه جدی همه معلمان به اجرایی شدن مفاد سند تحول بنیادین در ابعاد مختلف تاکید کرد و گفت: معلمان سخت کوش و جهادگر استان برای پرورش، تربیت، رشد و بالندگی فرزندان این منطقه تمام تلاش خود را به کار برده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بروشکی روز پنجشنبه در نشست صمیمانه وزیر آموزش و پرورش با مدیران مدارس زاهدان اظهار کرد: با تمام توان به دنبال تغییر رو به پیشرفت در شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی هستیم و فرهنگیان سیستان و بلوچستان با صبوری و عزتمندی پای کار نظام تعلیم و تربیت بوده و خواهند بود.

وی بیان کرد: شرایط پراکندگی جغرافیایی و اقلیمی سیستان و بلوچستان که در نوع خود منحصر به فرد است؛ کار همکاران ساعی و خوش فکرمان را در عرصه تعلیم و تربیت دوچندان دشوار و سخت می‌کند؛ اما فرهنگیان این سامان با صبوری و عزتمندی پای کار نظام تعلیم و تربیت بوده و خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: معلمان سخت کوش و جهادگر سیستان و بلوچستان برای پرورش و تربیت و رشد و بالندگی فرزندان استان از هیچ کوششی فروگذار نکرده و گاهی با تحمل بسیاری از سختی‌ها و دشواری‌ها و طی کردن مسافت‌های طولانی در برخی مناطق و روستاهای دور افتاده و سخت گذر از جان مایه می‌گذارند.

سیستان و بلوچستان خواستگاه استعدادهای ناب دانش آموزانی

وی ادامه داد: این استان خواستگاه استعدادهای ناب دانش‌آموزانی است که در عرصه ملی و بین‌المللی می‌درخشند و با کسب افتخارات متعدد و مختلفی در همایش‌ها، جشنواره‌ها، المپیادها و مسابقات مختلف نام این سامان را زنده نگه می‌دارند.

بروشکی با برشمردن برخی دستاوردها و افتخارات دانش‌آموزان و فرهنگیان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امید و امیدآفرینی و همت و اراده معلمان و دانش آموزان نقطه عطفی در مسیر تحول و تحول خواهی است.

وی با اشاره به تهیه و تدوین برنامه پنج ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، تربیتی، نیروی انسانی، فضاها و توانمندسازی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با هدف برون رفت از شرایط موجود و ترسیم نقشه راه برای رسیدن به وضعیت مطلوب این برنامه تنظیم، تصویب و هم اکنون برای اجرا در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از آنجایی که هر ساله بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر دانش آموز جدید وارد دستگاه تعلیم و تربیت استان می‌شوند و این رقم در بین استان‌های کشور رتبه اول رشد جمعیت دانش آموزی را نشان می‌دهد؛ موضوع نیاز جدید به فضا، نیرو انسانی و تجهیزات علاوه بر نیازهای قبلی را نمایان می‌سازد.

تقویت ردیف‌های بودجه‌ای طرح روستا مرکزی

وی افزود: در راستای توانمندسازی معلمان و دانش آموزان و کیفیت بخشی آموزشی با بهره‌گیری از ظرفیت معلمان جهادگر، موسسات و گروه‌های علمی جهادی و خیریه با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، به دنبال تحقق این مهم بوده و هستیم.

بروشکی ادامه داد: تقویت ردیف‌های بودجه‌ای طرح روستا مرکزی، توسعه مدارس شبانه روزی و هنرستان‌های تخصصی در راستای ارتقاء شاخص پوشش تحصیلی دانش آموزان بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: با هدف نگهداشت نیروی انسانی در مناطق کمتر برخوردار احداث معلم سراها و خانه‌های معلم بیش از پیش احساس می‌شود؛ از سوی دیگر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی بومی در دانشگاه فرهنگیان نیز به ماندگاری نیروها در مناطق نیز کمک شایانی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha