به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، علی عبداللهی روز دوشنبه با اشاره به اینکه پل های باکسی بتنی به عنوان روش جدید احداث پل محسوب می شوند افزود:این پل ها در جاده های اصلی و فرعی استان احداث شده است.
وی اظهار داشت: در مجموع عملیات اجرایی تعداد ۱۰ دستگاه از این پل ها به صورت امانی و با استفاده از توان فنی مهندسی، نیروی انسانی و ماشین آلات راهداری استان کرمان به پایان رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان افزود: تعداد ۶ دستگاه پل باکسی بتنی دیگر نیز به صورت پیمانی و با عقد قرارد داد با شرکت های پیمانکاری و راهسازی احداث شده که بزرگ ترین آنها در جاده پرتردد و ترانزیتی شهرستان راور به سمت دیهوک و خراسان جنوبی توسط شرکت های پیمانکار احداث شده است.
وی ادامه داد: در جاده های شهرستان های بافت و رفسنجان هرکدام سه دستگاه پل، در شهرستان شهربابک ۲ دستگاه و در شهرستان های کرمان، راور، رابُر، زرند، بم، فهرج و ریگان نیز هرکدام یک دستگاه پل باکسی بتنی نصب و اجرا شده است.
عبداللهی به ویژگیهای این سازهها پرداخت و گفت: پلهای باکسی بتنی سازههای پیش ساخته هستند و به عنوان راهکاری مقرون به صرفه و سریع شناخته می شوند؛ علاوه بر این که از مقاومت قابل توجهی نیز برخوردار هستند و هزینه نهایی کار را کاهش می دهند.
به گزارش ایرنا استان کرمان بیشترین طول راه های کشور را به خود اختصاص داده اما وضعیت فرسودگی و غیر ایمن بودن آنها همواره مورد مطالبه مسئولان و شهروندان بوده است.
رسیدگی به حوزه راه های استان کرمان از طریق ۲ اداره کل راهداری شمال و جنوب استان انجام می شود.
نظر شما