منصور شیشه فروش رو یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت باید تسهیلات لازم را در اختیار مالکان قرار بدهد تا این خودروها از زنجیره فعالیت خارج شوند.
وی گفت: در سند جامع کاهش آلودگی هوا بر نوسازی و بهسازی حمل و نقل و ناوگان فرسوده تاکید شده است از این رو توصیه میکنیم سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و صندوق ملی محیط زیست برای اجرای مصوبات و اسناد بالادستی کمک کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه یکی از مصوبات کارگاه ملی کاهش آلودگی هوا برقی شدن پنج هزار دستگاه تاکسی و ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی و نوسازی یکهزار دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان بود، افزود: همه این موارد نیاز به اعتبارات ملی دارد که باید به استان اصفهان تخصیص داده شود.
شیشه فروش گفت: اصفهان با مساله استقرار صنایع بزرگ از جمله فولاد مبارکه، پالایشگاه و ذوب آهن روبور است و هر روزه در ساعات صبح و بعد از ظهر شاهد تردد وسایل حمل و نقل این صنایع به جهت تردد کارکنان و همچنین حمل و نقل تولیدات و مواد اولیه این کارخانه ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه عبور و مرور اتوبوس های ناوگان حمل و نقل بار و مسافر اصفهان نیز بسیار زیاد است، افزود: اصفهان کریدور شمال و جنوب و چهار راه ارتباطی کشور است و در یک مورد روزانه فقط یک هزار و ۵۰۰ تانکر نفت کش از این استان عبور می کند.
مدیرکل مدیرت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: به شدت نیازمند استاندارسازی ناوگان حمل و نقل این استان هستیم و در این راستا باید صندوق ملی محیط زیست، وزارت صمت، وزارت تعاون و کار و سازمان برنامه و بودجه تسهیلات لازم را برای دارندگان خودروها و صنایع فراهم کنند تا خودروهای حمل و نقل جمعی استاندارد شود.
وی تاکید کرد: در این راستا نیازمند افزایش و تقویت رینگ داخل و اطراف شهر اصفهان نیز هستیم.
به گزارش ایرنا، آلودگی هوا یکی از چالشهای اساسی کلانشهر اصفهان و شهرهای صنعتی اطراف آن است؛ بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیطزیست، اصفهان در بین سایرکلانشهر های ایران شامل تهران، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک رتبه نخست آلودگی هوا را دارد.
آلودگی هوای اصفهان در نیمه دوم سال، منابع ثابت آلودهساز مثل کارخانهها، صنایع و نیروگاهها و منابع متحرک مثل خودروها هستند.
در استان اصفهان ۱۰ هزار واحد تولیدیِ صنعتی، معدنی،۷۰۰ معدنِ فعال، ۲ هزار واحد سنگبری و پنج ناحیه بزرگ تولید آجر و شهرکهای صنعتی استقرار دارند.
همچنین بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در این خطه تردد و در آلودگی هوای آن سهم دارند.
نظر شما