به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نورصالحی روز یکشنبه در صد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اگرچه برای تامین مالی و اجرای پروژه قطار سریعالسیر اصفهان - قم - تهران با دیگر کشورها مراوده شده است اما در این زمینه برخی مخالفتها در سطح ملی وجود دارد.
وی تاکید کرد: به این پروژه باید بعنوان یک فناوری جدید نگریست زیرا اکنون در کشورهای مختلف، توسعه حمل و نقل ریلی سریع حرف نخست را میزند اما ما در این زمینه پیشرفت نکردهایم.
رییس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: حمایت از این پروژه ضروریست زیرا اجرای آن مزایای متعددی برای کشور دارد.
نورصالحی همپنین با اشاره به اجرای خط دوم قطار شهری اصفهان اظهار داشت: ناوگان بخش اول این خط خریداری اما انتقال آن با چالش مواجه شده است که باید از سوی مسوولان حمایت شود.
وی ادامه داد: قرارداد مرتبط با پروژه مذکور با شرکت «مپنا» هنوز عملیاتی نشده است زیرا اعطای مجوز آن از سوی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه با مشکل مواجه شده است که خواهان رفع آن هستیم.
سخنگو و عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در جلسه امروز گفت: ١١ کیلومتر از ۱۴ کیلومتر خط دوم قطار شهری در پنج سال اخیر اجرا شده است.
علی صالحی خاطرنشان کرد: عملیات سفتکاری ۱۱ ایستگاه از ۱۶ ایستگاه این خط نیز بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: از ٢ سال قبل حدود ۶۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای قطار شهری اختصاص داده شده که معادل اجرای حدود ۳۰ پروژه تقاطع غیرهمسطح است.
سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: امروز لایحه دوفوریتی رایگان شدن حمل و نقل عمومی(اتوبوس و مترو) روز ۲۶ آذر همزمان با روز حمل و نقل بررسی و با هدف تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کمک به کاهش ترافیک و آلودگی هوا مصوب شد.
مجید نادرالاصلی رییس کمیسیون ویژه آب و مناطق کمبرخوردار شورای شهر اصفهان نیز در جلسه امروز گفت:اگرچه پویش(کمپین) «نه به خودروی تک سرنشین» در حال تبلیغ است اما ترافیک همچنان پابرجاست که میطلبد کارخانهها و مجموعههای تولیدی اطراف شهر نیز در این زمینه سهیم شوند.
ابوالفضل قربانی رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای شهر نیز با اشاره به فعالیت دستگاه حفاری مکانیزه(تی بی ام) در خط دوم مترو اصفهان گفت: شهرداری از وجود این دستگاه برای آغاز عملیات خط سوم مترو استفاده کند.
همچنین رسول میرباقری رییس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای شهر اظهار کرد: معاونت معماری و شهرسازی اطلاع ندارد سال گذشته چه گلوگاههایی در مناطق آزاد شده است لذا باید شناسنامه لازم برای هر منطقه ایجاد شود تا اعتبار دوباره برای مناطق تخصیص نیابد.
به گزارش ایرنا، اَبَرپروژه قطار پُرسرعت اصفهان- قم- تهران یکی از پروژههای ملی کشور در بخش حمل و نقل بوده که حدود ۲ دهه از مطرح شدن آن گذشته و فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است.
طول کل مسیر پروژه قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران ۴۱۰ کیلومتر و طول مسیر اصفهان- قم ۲۴۵ کیلومتر است.
با بهرهبرداری از این پروژه، مسیر اصفهان تا تهران با سرعت حدود ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۲ ساعت و بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه طی میشود.
ایجاد گسترش شبکه ریلی در جابهجایی مسافر، افزایش اشتغال و توسعه گردشگری و استفاده از فناوریهای جدید و انتقال فناوری در زمینه ایمنی از اهداف اجرای طرح قطار پرسرعت اصفهان- قم- تهران است.
نظر شما