به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان افزود: بدون شک اگر از بخشی نگری و نگاههای جزیرهای فاصله بگیریم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی استان خواهیم بود.
وی تاکید کرد: تمامی امور از جمله در حوزه اجتماعی، عمرانی، اقتصادی و سایر باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
استاندار خراسان جنوبی همچنین به نقش و جایگاه مهم مردم در امور مختلف تصریح کرد: در هر کاری که با همراهی و ورود عالمانه مردم انجام شد، موفق بودهایم.
وی تاکید کرد: باید مؤثرین افراد و نمایندگان تشکلهای فرهنگی خراسان جنوبی به شورای فرهنگ عمومی دعوت شوند و از طرح و ایدههای آنها در زمینه توسعه فرهنگی استان بهرهبرداری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه سند مهندسی فرهنگی استان شهریورماه امسال رونمایی شد، گفت: برنامههای عملیاتی دستگاههای اجرایی باید منطبق با این سند باشد.
علی فرخنده افزود: با توجه به برنامهریزی انجام شده در ۲ سال گذشته با حضور یک تیم پژوهشی دانشگاهی که از طریق شورای پژوهش انتخاب شدند، برش استانی این سند در زمینه اهداف اولویتدار و راهبردهای کلان سند مهندسی کشور تدوین و چاپ شد.
وی با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی کشور سال ۱۳۹۲ با ۱۳ راهبرد کلان و ۱۰ هدف ابلاغ شده است، تصریح کرد: در این سند اهداف اولویتدار فرهنگی کشور مبتنی بر سیاستهای کلان انقلاب، نظام و مبانی اسلامی ترسیم شده لذا به عنوان یک سند بالادستی باید در اولویت دستگاههای فرهنگی قرار بگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در بدو تشکیل شورای فرهنگ عمومی در دور جدید، بحث ساختارسازی بر اساس نیاز روز جامعه و بنا به تاکید امام جمعه بیرجند در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه برنامههای شورای فرهنگ عمومی مبتنی بر تقویت هویت ایرانی اسلامی است، ادامه داد: حضور میدانی در شهرستانها با هدف تحقق سیاستهای کلان همراستا با زیستبوم هر منطقه در دستور کار دبیر شورای فرهنگ عمومی است.
فرخنده عنوان کرد: خراسان جنوبی روز فرهنگ نداشت لذا از آنجاییکه مقام معظم رهبری ۱۴ آبان ۱۳۹۷ در پیامی به کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی این استان را دیار علم و ایمان خطاب کردند، ۱۴ آبان با شعار «خراسان جنوبی دیار علم و ایمان» به روز فرهنگ استان نامگذاری شد.
وی یادآور شد: بر اساس ماده ۱۴ آییننامه پاسداشت زبان فارسی و قانون منع بکارگیری کلمات بیگانه در تبلیغات محیطی و تابلوهای تبلیغاتی، در قالب شورای فرهنگ عمومی، موضوع استفاده از زبان بیگانه در تابلوهای نامگذاری شهرها در ورودی شهرها مورد بررسی قرار گرفت و اصلاح شد.
شهردار بیرجند هم با اشاره به اینکه شهرداریها یک نهاد عمومی غیردولتی هستند، گفت: به طور متوسط ۵۰ درصد تبلیغات شهر بیرجند به تبلیغات بازرگانی و ۳۰ درصد سازههای تبلیغاتی در اختیار نهادهای فرهنگی است.
مهدی بهترین با بیان اینکه رونق اقتصادی، توسعه اشتغال و افزایش توانمندی شهروندان رهاورد تبلیغات محیطی است تاکید کرد: تبلیغات محیطی در مقابل تبلیغات فرهنگی نیست.
در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، حکم انتصاب نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور به سیدمحمدرضا هاشمی استاندار خراسان جنوبی اعطا شد.
نظر شما