۱۳ هزار کیلومتر جاده در هشت ماه آسفالت شد/ فوت سالانه ۲۰ راهدار حین ماموریت

مشهد- ایرنا- سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: نزدیک به ۱۳ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در هشت ماه در سراسر کشور بهسازی و آسفالت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «رضا اکبری» روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در مشهد افزود: از این رقم هشت هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی و افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی بوده که آسفالت شده است.

وی گفت: پیش بینی می شود در سه ماه پیش رو با تداوم این نوع فعالیت ها در استان های گرمسیر، تا پایان سال ۱۵ هزار کیلومتر راه در کشور آسفالت شود.

وی اضافه کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم و با تقویت فعالیت ها در حوزه اجرای طرح های راهداری می توانیم در چند سال آینده شاهد ارتقای وضعیت راه های کشور باشیم.

سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در حال حاضر روزانه ۱۰ طرح با رعایت فرایندهای قانونی مانند مناقصه، ارائه اسناد قانونی و تعیین پیمانکار به بهره برداری می رسد و روزانه ۱۰ طرح نیز افتتاح می شود.

اکبری بیان داشت: تقریبا ۹۵ درصد این طرح ها اطلاع رسانی نمی شود، هر چند سازمان راهداری به دنبال خودنمایی و تبلیغات نیست اما می توان عدم اطلاع رسانی این حجم از فعالیت فراگیر را به نوعی از نقاط ضعف این سازمان دانست.

حدود ۲۰ راهدار سالانه هنگام کار جان خود را از دست می دهند

وی گفت: سالانه ۱۰ تا ۲۰ نفر از همکاران راهدار در هنگام فعالیت به ویژه در عملیات راهداری زمستانی جان خود را از دست می دهند که متاسفانه از لحاظ قانونی نتوانسته ایم خواسته های به حق آنها و حقوق خانواده های آنان را استیفا کنیم.

سرپرست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: بارش برف اخیر شرایط متفاوتی در جاده های خراسان رضوی و دیگر استان های شمالی کشور ایجاد کرد که جا دارد از همه زحمت کشان حوزه راهداری، که بخش زیادی از آنان وضعیت استخدامی مناسبی هم ندارند و نیز خانواده‌های آنها تشکر کنم.

اکبری تصریح کرد: یکی از اولویت های اصلی سازمان راهداری رسیدگی به مسایل معیشتی و استخدامی نیروهای زحمت کش راهداری است و امید استان تا پایان سال بسیاری از این مشکلات به‌ویژه در حوزه قراردادها برطرف شود.

وی همچنین به اجرای آزمایشی طرح ارتقای ایمنی و یکسان سازی علائم و مدیریت ۲ جاده شریانی کشور اشاره و بیان کرد: مقرر شد ایمن سازی مسیر تهران تا مشهد به صورت هماهنگ، یکسان و با یک نگاه و مدیریت واحد انجام شود و در مدیریت این مسیر، اعمال سلیقه های متفاوت چنانکه هم اکنون شاهد آن هستیم، حذف و اصلاح گردد، با توجه به حجم ترددها، در این طرح آزمایشی جاده تهران- قم نیز مشمول مدیریت یکسان خواهد شد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha