اتصال این جاده به محور ملی پاتاوه-دهدشت میتواند به بهبود دسترسی به خدمات و امکانات و همچنین تسهیل تجارت و حمل و نقل کمک شایانی نماید. تاثیر اتصال به جاده ملی پاتاوه- دهدشت اتصال جاده تراب-لنده به جاده ملی پاتاوه- دهدشت ، یکی از مهمترین مزایای این پروژه به شمار میآید.
این شهرستان که یکی از ۹ شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار میرود، با چالشهای جدی در زمینه زیرساختهای جادهای روبروست.
یکی از اصلیترین خواستههای مردم این منطقه، ایجاد و توسعه زیرساختهای جادهای به منظور خروج از بنبست ارتباطی است.
جاده تراب-لنده؛ نجاتدهنده توسعه جاده تراب-لنده به طول ۱۲ کیلومتر در سه فاز تعریف شده که به عنوان یکی از پروژههای اولویتدار شهرستان شناخته میشود.
این جاده نه تنها با نگاه یک مسیر ارتباطی، بلکه بعنوان یک شریان حیاتی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، نقش کلیدی ایفا خواهد کرد.
این اتصال شهرستان لنده را به شبکه وسیعتری از جادههای ملی متصل خواهد کرد.
بهبود دسترسی به جادههای اصلی، به ویژه جاده پاتاوه- دهدشت، به معنای تسهیل حرکت کالا و مسافر، کاهش زمان سفر و ارتقای کیفیت خدمات خواهد بود.
این موضوع به نوبه خود میتواند به جذب سرمایهگذاریهای جدید، توسعه صنایع محلی و افزایش فرصتهای شغلی کمک کند. امید به آینده طول راههای ارتباطی شهرستان لنده به ۳۱۸ کیلومتر میرسد که از این میزان، ۴۲ کیلومتر فرعی و مابقی روستایی هستند.
با این حال، نکته قابل توجه این است که طول راههای آسفالت شده شهرستان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر میرسد. این آمار نشاندهنده نیاز مبرم به توسعه زیرساختهای جادهای و بهبود وضعیت حمل و نقل در این منطقه است.
مردم شهرستان لنده با امید به بهبود وضعیت جادهها و افزایش امکانات ارتباطی، خواستار توجه بیشتر مسئولان به این موضوع هستند. آنان بر این باورند که با تکمیل پروژههای جادهای، نه تنها کیفیت زندگی خود را بهبود خواهند بخشید، بلکه میتوانند به توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان نیز یاری رسانند.
سید محمد تقوی فرماندار شهرستان لنده در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیشرفت خوب پروژه محور لنده - تراب به جاده ملی پاتاوه- دهدشت، اظهار داشت: فاز اول این محور به طول قریب ۵ کیلومتر با همت بنیاد علوی در آستانه بهرهبرداری قرار دارد و پیشبینی میشود تا دهه فجر امسال به بهرهبرداری برسد.
وی تصریح کرد: برای نصب علایم راهنمایی و رانندگی در این مسیر، اعتبار حدود ۳۰ میلیارد ریال تأمین شده و همچنین نصب گارد ریل با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال در حال انجام است و کار ساخت پل بزرگ این محور نیز به زودی آغاز خواهد شد.
فرماندار لنده افزود: قطعه دوم این محور به طول ۳ کیلومتر با اعتبار بیش از ۹۶۰ میلیارد ریال در حال حاضر با رفع معارضات چند ماهه، به سرعت در حال پیشرفت است و انتظار میرود این قطعه نیز تا پایان سال جاری به بهرهبرداری برسد.
تقوی در ادامه به وضعیت معارضات قطعه اول اشاره کرد و گفت: با هدف رعایت حقوق مالکین و حمایت از مردم و کشاورزان، این هفته مبلغ ۲۳ میلیارد تومان به حساب وکیل ۱۲ معارض قطعه اول واریز شده است.
وی تاکید کرد: همچنین پرونده معارضان قطعه دوم نیز در حال پیگیری است.
تقوی افزود: لازم به ذکر است که قطعه سوم این محور به طول ۴ کیلومتر در سال آینده به مناقصه خواهد رفت و امیدواریم با همکاری همه نهادها، این پروژهها به زودی به بهرهبرداری برسند.
حمید رضا پیمان جو مدیرکا راهداری کهگیلویه وبویراحمد در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیشرفت پروژهه جادهای لنده تراب اظهار داشت: فاز اول این پروژه به طول حدود پنج کیلومتر به بهرهبرداری رسیده و فاز دوم آن فعال و در حال اجراست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: پیمانکار پروژه وعده داده است که این فاز تا اواخر سال جاری به پایان خواهد رسید.
پیمان جو همچنین به وضعیت فاز سوم این پروژه اشاره کرد و گفت: مطالعات فاز سوم به پایان رسیده و در حال حاضر در حال رفع معارضات محلی و مردمی هستیم تا بتوانیم مناقصه این فاز را برگزار کنیم. وی در پایان تأکید کرد: تلاش ما بر این است که این پروژه هر چه سریعتر به بهرهبرداری برسد تا خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم. به گزارش ایرنا ، در نهایت، اتصال این جاده به محور ملی پاتاوه -دهدشت میتواند به عنوان یک نقطه عطف در روند توسعه شهرستان و خروج از بنبست ارتباطی محسوب شود.
با اتصال این محور به جاده ملی پاتاوه-دهدشت، این جاده نه تنها به بهبود زیرساختهای حمل و نقل کمک خواهد کرد، بلکه به عنوان یک محور ترانزیتی برای رشد اقتصادی و اجتماعی شهرستان لنده عمل خواهد کرد که دسترسی مردم این شهرستان به مرکز استان را ۴۵ کیلومتر کاهش می دهد که امید است با تکمیل این پروژه و توجه به نیازهای مردم، شهرستان لنده به سوی آیندهای روشن و شکوفا حرکت کند.
نظر شما