عبدالحسین حسینی روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: استفاده از هواپیماهای وارسی پرواز " فلایت چک" برای اطمینان از عملکرد مثبت سامانههای ناوبری و کمک ناوبری هوایی کشور انجام می شود و اینکه گفته می شود این پرواز به دلیل پرداخت نشدن مطالبات مالی از سوی فرودگاه ماهشهر انجام نشده را رد میکنم.
وی با تاکید بر اینکه فرودگاه ماهشهر هیچ بدهی به فلایت چک ندارد ادامه داد: وارسی پروازی چند ماه قبل در این فرودگاه انجام شد و بر اساس بررسی ها، به دلیل نقص فنی دستگاه کمک ناوبری، سفرهای هوایی این فرودگاه در شب با هدف حفظ ایمنی پروازها، متوقف شده است.
به گفته حسینی، تاییده پرواز در فرودگاه ماهشهر فقط برای شب ها صادر نشده است.
مدیر فرودگاه ماهشهر در توضیح پرواز فلایت چک گفت: هواپیمای فلایت چک به طور مداوم به منظور بررسی، تایید و یا رد ایمنی پروازها در بین تمام فرودگاههای فعال پرواز می کند.
حسینی تاکید کرد: رفع نواقص فنی که فلایت چک به فرودگاه ماهشهر اعلام کرده با جابجایی دستگاه کمک ناوبری درحال انجام است و پس از تکمیل فرآیندهای لازم، مجددا فلایت چک در این فرودگاه انجام و بررسی های لازم در دستور کار خواهد بود.
وی با بیان اینکه فرودگاه ماهشهر در حال حاضر در روز و شرایط دید مناسب فعال است گفت: برای انجام پروازهای شب رفع نقص دستگاه مذکور ضروری است.
مدیر فرودگاه ماهشهر یادآورشد: فرودگاه ماهشهر در صورت برخورداری از زیرساخت های مانند احداث باند جدید فرود، ایجاد ترمینالهای مسافری داخلی و خارجی، ظرفیت پذیرش پروازهای بین المللی را دارد.
حسینی باتاکید بر اینکه برخی شاخص های فنی فرودگاه ماهشهر نیاز به بروزرسانی دارد خاطرنشان کرد: هزینه این اقدامات نیازمند توجه مسئولان مربوطه است تا شاهد افزایش پروازهای این فرودگاه باشیم.
به گزارش ایرنا، فرودگاه ماهشهر فرودگاهی تحت مالکیت وزارت نفت است که یک باند فرود از جنس آسفالت بهطول 2 هزار و ۷۰۵ متر دارد.
این فرودگاه به دلیل ضعف در سیستم ناوبری و عدم رسیدگی مناسب، از ۲۱ آذر ۱۴۰۳، قابلیت نشست و برخاست هواپیما ها را در شب ندارد.
نظر شما