سیدجعفر تشکری هاشمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره تجهیز چراغهای راهنمایی و رانندگی به پنلهای خورشیدی، اظهار کرد: در هفت سال اخیر و به ویژه در این دوره مدیریت شهری، با وجود تخصیص ردیف بودجه، UPS خریداری نشد و هر زمان این موضوع پیگیری میشود، در حال انعقاد قرارداد برای خرید باطریهای جدید هستند.
وی ادامه داد: در همه سالهای گذشته چراغهای راهنمایی و رانندگی دارای منبع تغذیه یا «UPS» بودند تا بتوانند در زمان قطعی برق انرژی موردنیاز برای فعال بودن را تامین کنند اما این روند از مدتها پیش دیگر انجام نمیشود.
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بنابراین برای رفع این ترافیکهای سنگین به دلیل قطعی برق در چراغهای راهنمایی و رانندگی، باید قرارداد خرید UPS منعقد شود اما شهرداری این کار را انجام نداده و نه سولارهای موردنیاز هم خریداری شده و تنها قول دادهاند که این مشکل را حل میکنند.
توزیع اتوبوسهای جدید به ویژه در نیمه جنوبی تهران
تشکری هاشمی درباره آخرین آمار فعالیت اتوبوسهای جدید در پایتخت هم بدون اشاره به تعداد این اتوبوسها گفت: توزیع اتوبوسها در مناطق و خطوط شهری باید مطابق با توسعه آنها باشد البته نگاه ویژه، باید به نیمه جنوبی شهر متمرکز شود که جمعیت بیشتری از ناوگان اتوبوسرانی استفاده میکنند.
رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران درباره خودروهای وارد شده توسط شهرداری برای ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کرد: گفته شده حدود ۵۰۰ دستگاه تاکسی در گمرک وجود دارد که شمارهگذاری شده اما باید توجه کرد که آیا خرید این تاکسیها و بکارگیری آنها در این ناوگان مقرون به صرفه است.
وی با تاکید بر اینکه از برقیسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران حمایت میکنیم، یادآور شد: برقیسازی باید با منطق همراه باشد به همین واسطه خیابان جمهوری و مابقی خیابانهایی که دارای بار ترافیکی بالا و تعداد مسافر زیادی است میتوانند به عنوان مسیر تردد خودروهای عمومی ناوگان برقی تعیین شود.
نظر شما