به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمطهر محمدخانی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در مورد واردات واگنهای چینی و انجام پیش پرداخت آنها، افزود: قرارداد واگنهای مترو مسالهای بین دولت ایران و چین است، در توافق این دولتها و در مسیر برقراری خط اعتباری بین ایران و چین، یکی از توافقها تامین واگنهای مترو برای کلانشهرهای ایران است.
وی ادامه داد: طبیعی است که باید پیش پرداخت خرید این واگنها هرچه سریعتر انجام شود و به این سمت حرکت کردیم تا این موضوع به سرانجام برسد، مهلت مقرر به پایان رسیده و امیدواریم با همراهی دولت و مجموعههای مرتبط، این اتفاق در سریعترین زمان اجرایی شود.
سخنگوی شهرداری تهران با انتقاد از اظهارنظر یکی از اعضای شورا درباره تحقق قرارداد واگنهای چینی، گفت: نباید از تاخیر در ورود واگنهای مترو خوشحال شد زیرا این موضوع به رفاه مردم مرتبط است و باید همه برای تحقق این قرارداد و تسریع در خدماترسانی به مردم تلاش کنیم. قرارداد اولیه خرید واگنهای مترو به تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ واگن بود که سهم تهران ۵۰ درصد این تعداد تعیین شد.
وی با اشاره به قرارداد شهرداری برای خرید واگنهای چینی، یادآور شد: شهرداری ۹.۷ درصد از پیش پرداخت ۱۵ درصدی این قرارداد را با کمک بانک شهر پرداخت کرد ولی پرداخت بیش از پنج درصد از آن همچنان باقی مانده است. اکنون شهرداری و شرکت واگنسازی موضوع را به صورت جدی دنبال میکنند و دولت هم توسط «وزارت امور خارجه، وزارت کشور و سازمان شهرداریها» پیگیر موضوع است.
به گفته وی، این وفاق بین دولت و شهرداری برای حل مشکلات مردم وجود دارد و ناامید نیستیم و پیگیری میکنیم که مسایل برطرف شود و در این میان مشکلات دولت را هم درک میکنیم و پیگیریهای لازم را برای تحقق این قرارداد و شتاببخشی در مسیر خدماترسانی به مردم انجام میدهیم.
موضع شهرداری در برابر پاساژ علاالدین قاطع است
محمدخانی در مورد ایمنسازی پاساژ علاالدین نیز گفت: به دلیل مشکلات جدی این پاساژ، اخطارهایی به مالک این ساختمان داده شده است، بخشی از این مشکلات مربوط به مباحث آتشنشانی و بخشی به ایمنی سازه برمیگردد. تامین پارکینگ نیز به عنوان یکی از برنامهها در دستور کار است زیرا ترافیک دائمی در منطقه ایجاد میکند و در قالب حقوق شهر و پایان کار باید این موارد لحاظ شود.
وی ادامه داد: این پاساژ پایان کار ندارد و به دلیل همین مشکلات عدم صدور پایان کار آن را شاهد هستیم. شهرداری اصرار دارد که مالک باید روال قانونی را برای پایان کار انجام دهد. از همه ابزار قانونی در این زمینه استفاده میشود زیرا این موضوع به صرفه و صلاح کسبه و شهروندان انجام میشود. موضع شهرداری در برابر این پاساژ محکم و قاطع است و مالک باید همه تکالیف خود را انجام دهد.
مدیریت شهری مدت فعالیت خود را چهار سال میداند
سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره تغییر مدت زمان فعالیت شوراهای شهر، یادآور شد: مسیری در کمیسیون شوراها طی شده و قرار است در صحن مطرح شود. موضوع مهم برگزاری انتخابات میان دورهای مجلس شورای اسلامی است. مدیریت شهری مدت فعالیت خود را همین چهار سال میداند.
وی اضافه کرد: اولویت این است که خدماترسانی را به بهترین شکل ممکن دنبال کرد. اینکه مجلس شورای اسلامی تصمیم پایان فعالیت شوراها در چهار سال را اعلام کند ما خدماترسانی میکنیم و اگر هم فرصت تمدید شود، آن را فرصتی دیگر برای خدماترسانی بیشتر غنیمت میشماریم.
فرایند جذب نیرو در شهرداری به طور کامل شفاف است
محمدخانی در مورد تذکر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر جذب ۵۸ نفر نخبه در شهرداری نیز گفت: فرایند جذب نیرو در شهرداری به طور کامل شفاف است و گزارشهای موردی و منظمی به رییس شورای اسلامی شهر تهران ارائه میشود. جذب افراد در شهرداری به عنوان یک سازمان بزرگ منطقی است که نیروی متخصص و جوان به مجموعه اضافه شود.
وی افزود: زمانی که نیمی از کارکنان به دلیل بازنشستگی از شهرداری خارج میشوند، امکان جذب نیرو وجود دارد و از حق قانونی خود هم فاصله زیادی داریم، نمیدانم عدد ۵۸ از کجا آورده شده اما شهرداری تلاش میکند در حوزههای تخصصی جذب جدیدی متناسب با قانون داشته باشد. مساله انتخاب و گزینش مناسب هم وجود دارد و فهرستی که از نخبگان اعلام شد، از بهترین دانشگاهها و رشتههای مرتبط بوده است.
سخنگوی شهرداری تهران گفت: یک رکورد پنج هزار نفر جذب در شهرداری در طول یک سال در دوره همین عضو شورای شهر صورت گرفته است. گزارشهای جذب نیروها در یک دوره زمانی مشخص به رییس شورای اسلامی شهر ارسال شده است. در مورد جذب جدید نیز گزارشها ارائه خواهد شد.
نظر شما