استاندار کهگیلویه و بویراحمد: روابط عمومی‌ها امیدواری کاذب ندهند

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی امیدواری کاذب به مردم ندهند بلکه با انعکاس واقعیت‌ها و به دور از حواشی ها و ظاهر سازی ها به دنبال جلب اعتماد عمومی که مهمترین سرمایه اجتماعی و مورد تاکید دولت وفاق ملی است، باشند.

به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی روز دوشنبه در دیدار با روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین دولت و مردم است و نقش روابط عمومی دستگاه های اجرایی در بی‌اثر کردن این توطئه ها غیر قابل انکار است.

وی افزود: روابط عمومی پل ارتباطی میان دستگاه اجرایی، رسانه و مردم است و باید نقش خود را به درستی ایفا بکند.آن ها باید به عنوان دیدبانان دستگاه های اجرایی استان و کشور سرعت و دقت عمل بیشتر در انعکاس کارآمدی ها داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید اعتماد مردم را جلب و تبادل اطلاعات دقیق با رسانه ها صورت گیرد. روابط عمومی یک کار خلاقانه و هنری است و می تواند تحولات جدی در استان و سیستم اداری ایجاد کند.

رحمانی تاکید کرد: فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است، می طلبد واقعیت های مربوط به دستگاه های اجرایی به خوبی انعکاس داده شود و در راستای امید آفرینی تلاش شود.

وی ابراز کرد: نیاز است دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای روابط عمومی ها در نظر گرفته شود و حتی در دانشگاه‌ها رشته های مرتبط ایجاد شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: روابط عمومی به مثابه آینه تمام نمای انتظارت و مطالبات مردم از سازمان‌ها و نهادها عمل می کند و موفقیت سازمان‌ ها، ادارات و شرکت‌ ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی، به عملکرد روابط عمومی‌ های آن‌ ها وابسته است.

روابط عمومی و رسانه ها زنجیره های محکم در فرآیند اطلاع رسانی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: روابط عمومی و روسانه به عنوان دو زنجیره محکم از فرآیند اطلاع رسانی در سطح جامعه باید بتوانند با یک کار حرفه ای و مشترک ضمن ارایه عملکرد ها و واقعیت های موجود برخی نارسایی ها و کمبودها را هم با نگاه حرفه ای و دلسوزانه به گوش مسئولان برسانند.

فتاح محمدی تصریح کرد: روابط عمومی پیشانی هر سازمان و دستگاه های اجرایی هستند و باید زمینه و فرآیند اطلاع رسانی در دولت وفاق ملی به گونه ای شایسته و حرفه ای و هنرمندانه از سوی این مجموعه ها و با کمک رسانه ها به گوش مردم برسد.

وی از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد خواست با نظارت های مستمر و بازدیدهای سرزده از نهادهای مختلف اجرایی وضعیت روابط عمومی ها را بررسی و کمبودها و دغدغه های انها در حوزه های مختلف را شناسایی و پس از جمع بندی نهایی در شورای هماهنگی روابط عمومی ها ارایه دهد تا چاره اندیشی لازم برای رفع مشکلات موجود انجام شود.

محمدی عنوان کرد: البته مدیران نیز باید روکرد و نگاه خود نسبت به مجموعه روابط عمومی ها را تغییر دهند و باید با نگرشی جدید مثبت نسبت به کارکرد و وظایف روابط عمومی ها به عنوان یکی از مهمترین ارکان اداری اهتمام ورزند.

روابط عمومی نباید با رسانه بیگانه باشد

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: روابط عمومی ها یکی از کارکردهای اساسی آنها تعامل و ارتباط دو سویه با اصحاب رسانه و خبرنگاران است.

احسان دانشی افزود: روابط عمومی ها هم خود با رسانه ها ارتباط و تعامل مثبت داشته باشند و هم مدیران را برای ارتباط مثبت و بیشتر با رسانه ها به عنوان چشمان تیز بین جامعه توجیه و تبیین کنند.

وی یادآور شد: روابط عمومی محور و ویترین سازمان و دستگاه اجرایی است و بدون شک پویایی، تحرک و موفقیت هر سازمانی منوط به نوع کارکرد و میزان عملکرد روابط عمومی ها است.

دانشی از برگزاری کلاس های آموزشی در مجموعه روابط عمومی ها خبر داد و گفت: حرمت هر امام زاده ای ابتدا به متولی آن بستگی دارد و هر گاه رو.ابط عمومی یک مجموعه خود را در قبال سایر ارکان آن دستگاه اجرایی و اداری ضعیف تر بداند و قدر جایگاه و شان خود را نداند نباید انتظار داشت که مدیر مجموعه و سایر بخش ها و یا حتی رسانه ها نیز برای وی شانیتی قایل شود.

وی گفت: به زودی وبا برگزاری انتخابات شورای هماهنگی روابط عمومی ها از میان روابط عمومی های فعال و پای کار استان نیز تشکیل خواهد شد.

دانشی برگزاری جشن های انقلاب و چهل و ششمین سالروز دهه پر فروغ فجر را یادآور شد و گفت: باید بتوان با برنامه ریزی مدون و اجرای جشن ها و برنامه های شاد و مفرح و جان فزا فضای شهر و استان را به گونه ای ملموس و محسوس تغییر داد و امروز مهمترین نیاز جامعه به ویژه برای جوانان و نوجوانان همین برنامه های نشاط آور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha