۴ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9348968
T T
۰ نفر
لاریجانی: مقاومت، موجب انزوای رژیم صهیونیستی شده است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/04 سیاسی.لاریجانی .روز قدس رییس مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی مقاومت موجب انزوای صهیونیست ها و شکست اهداف آنان در منطقه شده است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی لاریجانی در آستانه روز جهانی قدس با یادآوری اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جریان بیداری اسلامی و دفاع از مردم فلسطین در بین ملت های اسلامی شکل گرفت ، گفت: شکل گیری استراتژی مقاومت در میان فلسطینی ها و پیدایش گروههایی چون جهاد اسلامی فلسطین و حماس موجب افول جریان اسرائیل در منطقه شده است.
لاریجانی تاکید کرد: گرچه اسرائیلی ها در ابتدا به دنبال تسلط بر منابع اقتصادی و سیاسی کل جهان و تداوم نسل کشی فلسطینیان در منطقه بودند اما امروز برای اثبات موجودیت خود دچار ضعف و بحران هستند.
رییس مجلس اظهار داشت:افول اسرائیل نتیجه مقاومت و درستی استراتژی جمهوری اسلامی در خصوص رژیم صهیونیستی است.
لاریجانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دلیل فشارهایی که در درون با آن روبروست، برای فرار از مشکلات مجبور به فرار به جلوست و به همین خاطر ضمن افزایش فشارها به مردم فلسطین، محاصره غزه را روز به روز شدیدتر می کند.
رییس مجلس با اشاره به شکست تئوری های صلح رژیم صهیونیستی نظیر آناپولیس اظهار داشت: بر اساس ابتکار بوش، قرار بود تا آخر سال 2008 میلادی دستاوردهایی در زمینه صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان بدست آید اما چون این تئوری ها بر مبنای غلطی پایه ریزی شده اند، دستاوردی ندارند.
لاریجانی اظهار داشت: ایده مقام معظم رهبری مبنی بر همه پرسی از همه فلسطینیانی که در داخل یا خارج از سرزمین های اشغالی زندگی می کنند برای تعیین سرنوشت آنها، شیوه ای دمکراتیک و منطقی برای پایان دادن به موضوع فلسطین است.
وی تصریح کرد: هر طرحی که بخواهد از حقوق آوارگان فلسطینی عدول کند و نیز ادامه شهرک سازی ها مانع از نتیجه بخش بودن مذاکرات می شود.
رییس مجلس به اظهارات اخیر اولمرت درباره شکست طرح اسرائیل بزرگ اشاره کرد و گفت: این اظهارات نشان دهنده پیشرفت مهمی است که در پناه روحیه مقاومت و با حمایت کشورهای اسلامی و مسلمانان به دست آمده است.
لاریجانی، حضور اسرائیل در منطقه را تهدیدی برای تمامی ملتهای منطقه عنوان کردو گفت: تصور نشود که اگر اسرائیل به حال خود رها می شد و مسلمانان در برابر آن مقاومت نمی کردند، امروز وضعیت منطقه به همین روال کنونی بود زیرا رژیم صهیونیستی با اتکا به خوی توسعه طلبی خود ، اجازه نمی داد که مسلمانان راحت زندگی کنند.
رییس مجلس، شکست اخیر اسرائیل در جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان را نشانه نتیجه بخش بودن حرکت مقاومت اسلامی در بین مسلمانان منطقه عنوان کرد و گفت: این پیروزی نقطه عطفی در عرصه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی بود که توانست ابهت پوشالی این رژیم را در هم بشکند.
وی با بیان اینکه امروز اسرائیل در درون خود دچار نوعی تزلزل جدی شده است ، گفت: پیروزی حزب الله به دلیل تزلزل ارکان ارتش اسرائیل بود و این مساله موجب شد تا امروز این رژیم در انزوا قرار گیرد.
سیام 9139 شماره 033 ساعت 15:58 تمام
۰ نفر