۲۹ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9389944
T T
۰ نفر
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح: مراقب دلال ها و کارچاق کن ها باشید ...............................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/05/86 داخلی.اجتماعی.قضایی.نیرو.مسلح .
"محمدکاظم بهرامی" رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح صبح امروز - دوشنبه- در همایش مسوولان قضایی این سازمان، مراقبت از نفوذ دلال ها و کارچاق کن ها را خواستار شد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنابه نقل ازروابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، وی گفت که مسوولان قضایی بایدمراقب این افراد در بخش های مختلف دستگاه قضایی باشند.
وی در ادامه بر رضایت مندی مخاطبان از دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: ممکن است از نظر کمی کارهایی انجام شود، اما معیار بررسی عملکرد دستگاه قضایی محصول رضایت مندی مردم از فعالیت ها است.
"بهرامی"افزود: درمرحله اول باید بررسی نمود مسایل و مشکلاتی که موجبات نارضایتی مردم را فراهم می آورند چیست و با استفاده از فرآیند حل مساله ، راهکارهای رفع مسایل و مشکلات را مورد بررسی قرارداد.
وی نخستین انتظار مردم از دستگاه قضایی را عدل و عدالت دانست و گفت : همه دست اندرکاران حکومت اسلامی به سهم خود وظایفی در اقامه عدل دارند وضامن اجرای عدالت، قوه قضاییه است.
وی یکی دیگر ازانتظارات مردم و رهبری از قوه قضاییه را حق گرایی برشمرد و گفت: همه کسانی که در قوه قضاییه مشغول کار هستند باید روحیه حق گرایی داشته باشند.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح ، حمایت از ضعفا در استیفای حق ، سرعت رسیدگی ، قانون گرایی، استحکام تصمیمات قضایی را در تقویت رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی مهم دانست و گفت که ارتقای دانش قضایی قضات در کشف حقیقت واحقاق حق بسیار موثر است .
وی توجه ویژه به تکریم ارباب رجوع را دردستگاه قضایی مهم ذکر کرد وگفت خوش رفتاری و رعایت مساوات در برخورد با طرفین دعوی باید به صورت فرهنک درآید.
بهرامی رعایت حقوق متهمان را از موارد تقویت رضایتمندی مردم دانست و گفت: حق دفاع از متهمان درمحاکم،دادن فرصت استفاده از وکیل وممانعت از سو رفتار در حین بازجویی نقش عمده ای در رضایتمندی مردم دارد.
وی جلب و احضار بدون دلایل کافی افراد راازمصادیق نارضایتی مردم عنوان کرد و گفت : در صورتی که جلب واحضار با تحقیقات قبلی صورت پذیرد، بازداشت افراد کوتاه تر و رسیدگی سریع تر شده و از بدبینی درمردم جلوگیری خواهد شد.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه استفاده از فناوری های نوین در امور اداری و قضایی را از اولویت های ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح برشمرد و گفت: اتوماسیون اداری و نرم افزار مدیریت پرونده قضایی CMS در سازمان قضایی تهران به اجرا درآمده واجرای نسخه اول این طرح درسایراستان ها از برنامه های سال جاری است.
اجتمام /1053/1611 شماره 107 ساعت 15:35 تمام
۰ نفر