۶ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9602619
T T
۰ نفر

دبیر کل جامعه وعاظ کشور:

۶ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9602619
دبیر کل جامعه وعاظ کشور: اوقاف زمینه را برای احیای موقوفات حوزه های علمیه فراهم کرده است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/06 فرهنگی.معارف.سازمان اوقاف تهران - دبیر کل جامعه وعاظ کشور ،گفت: فعالیت های مثبت سازمان اوقاف در زمینه مبارزه با موقوفه خواری و برخورد با موقوفه خواران بسیار موثر واقع شده و زمینه را برای احیای موقوفات حوزه های علمیه و عملی شدن نیات واقفان فراهم کرده است.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین جعفر شجونی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا شما این سخن خود را که طلاب را به قیام در برابر سازمان اوقاف فراخوانده اید، تایید می کنید؟، افزود: کسی را که سخنان من را به گونه ای مغرضانه و تحریف شده و واژگونه نقل کرده و در برخی رسانه ها درج شده نمی شناسم.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: بی تردید نظامی را که ما پذیرفته ایم در راس آن ولی فقیه قرار گرفته و سرپرست سازمان اوقاف نیز از ولی فقیه اذن دارد و وقتی این نظام اسلامی را قبول داریم زیر مجموعه آن نیز مورد قبول ماست.
وی ادامه داد: شخصا از فعالیت های این سازمان برای مبارزه با موقوفه خواری، احیای موقوفات و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف که خود در واقع نوعی تبلیغ احکام دینی و کمک به احیای فرهنگ اسلامی، حوزه های علمیه و نشر و ترویج معارف قرآن است به خوبی آگاهم و به اهمیت آن واقفم.
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اطلاعات کمی از فرآیند و نتایج مبارزه با موقوفه خواری دارد بر ضرورت اطلاع رسانی در این زمینه تاکید کرد شجونی افزود: تاکید من بر این بود که روحانیت و طلاب همواره مستقل بوده و باید مستقل و غیر وابسته به افراد، تشکیلات سیاسی و حکومت ها باقی بمانند از گذشته نیز بزرگان دینی، علما و خیرین و نیکوکاران با وقف اموال و مایملک خود و توصیه به توسعه این فرهنگ تلاش کرده اند با ایجاد منابع درآمدی، حوزه ها و طلاب را مستقل نگه دارند تا با تامین منابع مالی مورد نیاز شعائر اسلامی از این راه تبلیغ شود.
دبیر کل جامعه وعاظ کشور تصریح کرد :این روزها تلاش دشمن، آمریکا، صهیونیست ها و اذناب داخلی آنها این است که جریان اصولگرایی را دچار انشعاب و چند دستگی کنند تا از این طریق اهداف خود را دنبال کنند، برخی نیز در داخل در تبعیت از دشمن با طرح مباحثی انحرافی و برخی اقدامات ناصواب و مغایر با ارزش های دینی در راستای اهداف دشمن حرکت می کنند.
وی با بیان اینکه نیات بخشی از موقوفات در جهت ترویج دین و تبلیغ شعائر مذهبی و کمک به حوزه های علمیه است، افزود: به خوبی به فعالیت هایی که سازمان اوقاف در این زمینه بویژه اعزام مبلغان و حمایت از حوزه ها به عمل می آورد واقفم.
شجونی در خصوص حیف و میل موقوفات در دوران طاغوت یادآورشد: امام خمینی (ره ) زمانی که در نجف بودند با مشاهده وضعیت اسفبار موقوفات و حیف و میل رژیم منحوس پهلوی، دستور دادند کسی وقف نکند چرا که وضع به گونه ای بود که در مشهد از درآمد موقوفات به دو هزار دختر ساواکی حقوق می دادند. امام راحل پس از پیروزی انقلاب نیز با صدور حکمی دستور ابطال اسناد موقوفات واگذار شده را صادر فرمودند و خواستار بازگرداندن موقوفات به وقفیت شدند دبیر جامعه وعاظ با یادآوری اینکه قرص و محکم باید در برابر موقوفه خواران ایستاد،تصریح کرد: معتقدم دولت ، مجلس و قوه قضاییه باید از حرکت سازمان اوقاف برای مبارزه با موقوفه خواران و احیای موقوفات حمایت کنند تا این سازمان بتواند به طور کامل نیات واقفان را اجرایی کند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، ترویج فرهنگ وقف را نیازمند تبلیغ و فرهنگ سازی دانست و افزود: بسیاری از سرمایه داران توانایی وقف اموال خود را دارند، اما از آثار و برکات وقف بی اطلاع هستند. بنابراین با فرهنگ سازی و کارهای تبلیغی باید آنها را با این سنت اصیل اسلامی و انسانی آشنا کرد.
فراهنگ 1883 شماره 049 ساعت 14:42 تمام
۰ نفر