۳۰ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9606181
T T
۰ نفر
آلبوم موسیقی آثار سینمایی سامان احتشامی منتشر می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/30 فرهنگی.داخلی.موسیقی تهران - سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو از انتشار ساخته های موسیقایی خود در آثار سینمایی و در قالب دو آلبوم خبر داد.
سامان احتشامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: قطعات این آلبوم مشتمل بر اشعار شاعری قدیمی به نام عارف است و امیر تختیخوانندگی آن را برعهده دارد.
وی گفت: تاکنون عنوانی برای این آلبوم انتخاب نشده و مطمئنا پس از اتمام مراحل ضبط بر اساس واژه های اشعار، نامی برای این اثر انتخاب خواهد شد.
این نوازنده پیانو افزود: این آلبوم شامل پنج قطعه موسیقایی است که به همراه تار کیوان ساکت و آواز در دستگاه ماهور اجرا می شود.
احتشامی یادآور شد: تاکنون بخش پیانو این آلبوم ضبط شده و احتمالا تا دو ماه آینده بقیه بخش ها نیز به اتمام رسیده و منتشر خواهد شد.
وی گفت: اکنون موسیقی فیلم هایی رستگاری در هشت وبیست دقیقه، خط ساغر، شازده کوچولو، این ترانه عاشقانه نیست، شکاف و رنگ پدر در قالب دو لوح فشرده و نیز کتابی برای قطعات پیانو و ارکستر بزرگ با سازهای ایرانی در دست تهیه دارم که متاسفانه به سبب مشکلات چاپی انتشار آن به تعویق افتاده است.
این آهنگساز در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در بیشتر مراکز تفریحی و ورزشی از موسیقی های غربی استفاده می شود، خاطرنشان کرد: بر همین اساس سعی در ساخت آلبوم موسیقایی با عنوان حرکت برای ایرانیان داشته ایم و تاکنون پنج قطعه از آن را نیز ضبط کرده ایم.
این نوازنده پیانو افزود: تصمیم گرفته ایم با بهره گیری از سازهای ایرانی همچون کمانچه، دایره، دف و یا ضرب زورخانه ای که تداعی کننده ورزش باستانی ایران زمین است، آلبومی متشکل از هشت قطعه موسیقی را در آلبوم حرکت برای ایرانیان منتشر کنم.
احتشامی ادامه داد: ملودی های این آلبوم از قطعاتی همچون شد خزان و یا امید جانم است که اغلب مردم با آنان آشنا بوده و زمزمه می کنند.
وی خاطرنشان کرد: ریتم قطعات این آلبوم دو ضربی و یا چهارضربی است تا همگان بتوانند در ورزش های صبحگاهی و دستجمعی از آن استفاده کنند.
فراهنگ ** 9187 ** 1071 شماره 060 ساعت 15:05 تمام
۰ نفر