۱ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9626541
T T
۰ نفر
شامپانزه ها نیز همانند انسان جنگ بر پا می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/01 علمی آموزشی.شامپانزه.جنگ./// تهران- دانشمندان با انجام مطالعه ای تایید کردند که شامپانزه ها نیز همانند انسان ها جنگ برپا می کنند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روزنامه تایمز، واضح است که انسان ها اساسا متفاوت از هر گونه حیوانی دیگر هستند.با این وجود شناسایی صفات خاصی که گونه های انسانی را بسیار خاص می سازد، زیاد آسان نیست.
دانشمندان از مدت ها پیش می دانستند که سایر حیوانات دیگر نیز ابزار می سازند، شوخی می کنند و حتی احساس عدالت و نوع دوستی دارند ؟ صفاتی که زمانی تصور می شد خاص گونه های انسانی است.
اکنون مقاله ای که در مجله Biology Current منتشر شده است رفتار دیگری را به فهرست صفاتی که میان انسان ها و سایر حیوانات مشترک است می افزاید اما این یکی آنقدر جذاب نیست.
محققان دانشگاه ایالتی میشیگان پس از سال ها مشاهدات میدانی در پارک ملی کیبال اوگاندا نتیجه گرفته اند که شامپانزه ها برای تسخیر سرزمین جدید جنگ برپا می کنند.
محققان افزودند: از پیش می دانستند که شامپانزه ها یکدیگر را می کشند.
اما چیزی که دانشمندان حداقل در مواردی نمی دانستند، این بود که چرا گروه هایی از شامپانزه ها برای کشتن شامپانزه های دیگر به دور هم جمع می شنوند.
در این مطالعه محققان برای اولین بار شواهد مستقیمی از جنگ عمدی را جمع آوری کردند.
محققان از سال 1999 تا 2008 ، 18 مورد قتل را که توسط جنگ تن به تن شامپانزه صورت گرفته بود مشاهده کردند که 13 مورد انها در قلمرو یک گروه شامپانزده دیگر رخ داده بود.
سپس محققان سال گذشته اعلام کردند که شامپانزه های مهاجم سرزمین بزرگی را که این 13 شامپانزه قربانی در آن زندگی می کردند، تسخیر کردند.
آنها افزودند: موضوع جذاب در این مطالعه این بود که میزان قتل شامپانزه ها بسیار زیاد بود.
شماره 066 ساعت 14:42 تمام
۰ نفر