۷ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9626921
T T
۰ نفر
تاکید رییس انجمن بیماری شناسی گیاهی بر ارتباط موثر میان مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/07 علمی آموزشی.گیاه پزشکی.همایش تهران - رییس انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران بر ایجاد ارتباط موثر میان محققان مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها در زمینه تبادلات علمی و ارایه دیدگاه های تخصصی تاکید کرد .
به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از نوزدهمین کنگره گیاه پزشکی ایران، علی آهون منش با بیان تفاوت های موجود در تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور گفت: تحقیقات دانشگاهی بیشتر بر اساس امکانات موجود محقق و یک سری ایده پردازی های علمی تخصصی، در قالب ارایه پایان نامه و یا طرح صورت می گیرد و تفاوت آن با تحقیقات صورت گرفته در مراکز تحقیقاتی کشور کاربردی نبودن این تحقیقات است.
وی افزود: تحقیقات صورت گرفته در مراکز تحقیقاتی کشور براساس اعلام نیاز از سوی وزارت جهاد کشاورزی و بروز مشکلات مبتلا به کشاورزی است و تفاوت آن با انجام تحقیقات پایه ای در دانشگاه ها اجرایی شدن نتایج تحقیقات و دستاوردها است.
استاد دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد ارتباط موثر میان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را لازم و ضروری دانست و افزود :نوزدهمین کنگره گیاه پزشکی ایران نهم مردادماه در تهران برگزار می شود و امسال موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقاتی در بخش گیاه پزشکی برای نخستین بار میزبان شرکت کنندگان و محققین دانشگاهی در این کنگره است .
وی گفت : ارتباط موثر میان محققان و به اشتراک گذاشتن نتایج تحقیقات صورت گرفته از اهداف برپایی این کنگره است و این امر گامی موثر در گسترش اجرای یافته ها و دستاوردهای علمی در بخش گیاه پزشکی خواهد بود .
آهون منش یاداور شد : نخستین کنگره گیاه پزشکی ایران در شهریور ماه سال 1347 توسط انجمن های علمی بیماری شناسی گیاهی، حشره شناسی و علف های هرز ایران در دانشکده کشاورزی کرج برگزار شد.
وی افزود : کنگره گیاه پزشکی ایران در ابتدا به صورت هرساله ، پس از آن هرچهار سال یک بار و در نهایت هر دو سال یک بار برگزار شده است.
به گفته این استاد دانشگاه هدف از برگزاری کنگره گیاه پزشکی ایران بررسی نتایج آخرین دستاوردهای بخش گیاه پزشکی و ایجاد ارتباط موثر میان محققین دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی کشور است .
وی افزود: تاکنون حدود هزار و 200 مقاله برای شرکت در این کنگره دریافت شده که بیش از نیمی از این تعداد مورد تایید هیات داوری قرار گرفته است .
رییس انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران با اعلام برگزاری سمپوزیوم های تخصصی در این کنگره گفت: پس از ارایه مقالات و بررسی نتایج تحقیقات صورت گرفته در بخش گیاه پزشکی، سمپوزیوم های تخصصی با موضوعات مشکلات و معضلات موجود در بخش گیاه پزشکی برگزار می شود.
به گفته وی در این سمپوزیوم ها تمامی مقالات و تحقیقات مرتبط صورت گرفته با موضوع این سمپوزیوم مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد و در نهایت نتیجه آن به صورت چکیده ای از تمام تحقیقات مورد تایید به مسوولان اجرایی ارایه می شود.
علمی /9014 شماره 082 ساعت 17:03 تمام
۰ نفر