۳۰ تیر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9628482
T T
۰ نفر
نتایج تحقیقات در بخش گیاه پزشکی الگوی موثر در تولید محصولات سالم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/04/30 علمی آموزشی.گیاهپزشکی.تحقیقات.همایش تهران - عضو هیات مدیره انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران گفت : نتایج تحقیقات و یافته های جدید در بخش گیاه پزشکی الگوهای موثری برای تولید محصولات سالم است.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از ستاد خبری نوزدهمین کنگره گیاه پزشکی ایران، دکتر مهرداد عباسی افزود: جایی که از سلامت غذا و تولید محصولات کشاورزی سالم صحبت می شود اهمیت تحقیقات گیاه پزشکی دوچندان است چراکه بسیاری از عوامل بیماری زا که باعث کاهش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی است، از طریق انجام تحقیقات و انتقال یافته های جدید به عرصه تولید قابل کنترل است.
وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت تولید محصولات غذایی سالم و کافی، وجود الگوهای مناسب به منظور ارائه بهترین روش های مدیریت اصولی و مهندسی برای تمام مراحل تولید اعم از کاشت، داشت و برداشت ضروری است.
رئیس بخش تحقیقات رستنی های موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور در ادامه تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه ها را امری در جهت آموزش و ارتقاء دانش فنی و تخصصی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه متولی تحقیقات در کشور یک دستگاه نیست و انجام تحقیقات در بخش های مختلف صورت می گیرد.
عباسی در ادامه انجام تحقیقات و دست یافتن به روش های مدیریت نوین را رویکردی تازه و آینده ای روشن برای بخش گیاه پزشکی دانست و افزود: تمام تحقیقات صورت گرفته در بخش گیاه پزشکی همچون حلقه های زنجیر است و فراهم آوردن بستری برای تعامل و ارائه نتایج تحقیقات میان محققان دراین بخش امری مهم ا ست و ایجاد ارتباط موثر میان تمام مراکز تحقیقاتی از ضروریات به شمار می رود.
دانشیار موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور برگزاری نوزدهمین کنگره گیاه پزشکی ایران را مکان مناسبی برای ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر میان محققان و کارشناسان بخش گیاه پزشکی دانست واظهار امیدواری کرد: با برگزاری این کنگره و فراهم آمدن بسترمناسبی برای تبادل اطلاعات و تعامل بیشتر میان محققان سراسرکشور، امید است فضای مناسبی برای تضمین اجرایی شدن نتایج تحقیقات و یافته های جدید در بخش کشاورزی ایجاد شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت ir.19thippc.www مراجعه کنند.
نوزدهمین کنگره گیاهپزشکی کشور ایران از 9 تا 12 مردا ماه در موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور برگزار می شود.
علمی /9014 شماره 061 ساعت 16:26 تمام
۰ نفر