۲۴ مرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9629961
T T
۰ نفر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی در کنگره ایفلا شرکت کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/05/24 فرهنگی.ادبیات.سازمان اسناد و کتابخانه ملی تهران - سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو رسمی در هفتاد و ششمین کنگره سالانه فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری (ایفلا) شرکت کرد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ،حامد یاری مدیرکل امور بین الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به دریافت تاییدیه رسمی و نشان عضویت این سازمان در فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری برای سال2010 درهفته جاری گفت: هئیت سه نفره سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشورمان ، به سرپرستی فتح الله کشاورز مدیر کل کتب خطی و نادر کتابخانه ملی در اجلاس عمومی این کنگره حضور دارد.
وی گفت: کشاورز قرار است در رای گیری پیشنهاد برگزاری اجلاس بعدی اوت سال 2011 در شهر سن خوان کشور پورتوریکو و میزان افزایش و معیارهای تعیین کننده حق عضویت شرکت کند.
مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به ارائه مقاله توسط هئیت کشورمان در این کنگره اشاره کرد و افزود : در بخش کتابشناسی این کنگره نیز که با موضوع دسترسی آزاد و منابع دیجیتالی- بهترین اقدامات و مدلهای کاری برگزار می شود مقاله تدوین شده توسط فتح الله کشاورز ، سعیده اکبری داریان و افسانه تیمور خانی کارشناسان کتابخانه ملی با عنوان تحلیل محتوای نسخ خطی دسترسی آزاد در سازمان اسناد و کتابخانه ملی از جانب هئیت ایرانی ارائه شد.
به گفته یاری ،مقاله ارائه شده توسط این سازمان یکی از 4 مقاله پذیرفته شده دراین بخش شامل مقاله رویکردی لهستانی از دسترسی آزاد به کتابشناسی ملی لهستان ارائه شده توسط کتابخانه ملی لهستان ؟ تعریفی دوباره از خدمات کتابشناختی در کتابخانه ملی آلمان ارائه شده توسط کتابخانه ملی آلمان و بررسی نسخه آنلاین و رایگان کتابشناسی صرب ارائه شده توسط کتابخانه ملی صربستان است.
وی اظهار داشت : در کنگره امسال فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری - ایفلا- که با شعار دسترسی آزاد به دانش و اطلاعات - ترویج توسعه پایدار در شهر گوتنبرگ کشور سوئد برگزار می شود 3 مقاله و 3 پوستر از کشورمان شرکت کرده اند.
شماره 060 ساعت 14:42 تمام
۰ نفر