۲۱ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9633706
T T
۰ نفر
طراحی و شبیه سازی مبدل آنالوگ به دیجیتال در فناوری نانومتر ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/21 علمی آموزشی.دانشگاه.پایان نامه طراحی و شبیه سازی یک مبدل آنالوگ به دیجیتال توان پایین و دقت بالا با معماری pipeline در فناوری نانومتر توسط پژوهشگران دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت گرفت .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر،توحید موسی زاده مجری طرح گفت: این طرح برای استفاده در صنعت مخابرات در گیرنده - فرستنده های بی سیم در سیستم های مخابراتی WLAN طراحی شده و قابلیت گسترش به سایر سیستم های مخابراتی را نیز داراست.
وی اظهار داشت: مزیت عمده این پروژه سادگی طراحی مدارهای مورد نیاز آن و همچنین توان مصرفی پایین آن است.
مجری طرح افزود: مبدل آنالوگ به دیجیتال مورد نظر دارای سرعت نمونه برداری 80 میلیون نمونه در ثانیه و دقت 12 بیت است که در فناوری نانومتر پیاده سازی شده است.
موسی زاده ادامه داد: در این مبدل دستیابی به دقتهای بالا بصورت بهینه در فناوری نانومتر امکان پذیر نیست و به همین دلیل از روشهای کالیبراسیون برای این منظور استفاده شده است.
دانش آموخته کارشناسی ارشد این دانشگاه تصریح کرد: در این پروژه، روش کالیبراسیون جدیدی برای دستیابی به دقتهای مورد نظر پیشنهاد شده است که مدارهای مورد نیاز مبدل در تکنولوژی نانومتر شبیهسازی شده است.
بدون استفاده از روش کالیبراسیون ارائه شده دقت مبدلی خیلی پایین بوده است.
این پروژه در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی برق گرایش الکترونیک و به راهنمایی د کتر محمد یاوری ارائه و انجام شده است.
علمی 1544**9023** شماره 016 ساعت 12:33 تمام
۰ نفر