۲۸ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9639809
T T
۰ نفر
کاریکاتوریست های 62 کشور معضلات شهری را به نمایش می گذارند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/28 فرهنگی.هنرهای تجسمی.سایر تهران- رییس خانه کاریکاتور گفت: سومین دوره جشنواره کاریکاتور و معضلات شهری با حضور کاریکاتوریست هایی از ایران و61 کشور برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مسعود شجاعی طباطبایی روز سه شنبه در نشست خبری سومین جشنواره کاریکاتور و معضلات شهری اظهار داشت: حضور این تعداد شرکت کننده و آثار برجسته نشان از استقبال و موفقیت این جشنواره دارد.
وی افزوود:توسعه بی رویه شهرها، آلودگی هوا، ترافیک ،مسائلی چون تکدی گری و کودکان خیابان از جمله مسائلی بود که هنرمندان در قالب سومین دوره جشنواره کاریکاتور و معضلات شهری با نگاه طنز به آنها پرداخته بودند.
این هنرمند کشور، کاریکاتور را زبان گویا، اثرگذار وبین المللی دانست و اضافه کرد:موضوعات مطرح شده در این جشنواره، مسائل و معضلات مشترک اغلب شهرهای بزرگ است که هنرمندان ایرانی و بین المللی ارتباط خوبی با آن برقرار کردند.
این مقام مسوول، داوری آثار دریافتی را به دلیل کیفیت مطلوب آثار دشوار توصیف کرد وبیان داشت :از میان یک هزار و 724 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، در نهایت پس از دو مرحله داوری حضوری و اینترنتی ،767 اثر از هنرمندان 62 کشور برای نمایش انتخاب شدند که آثار به روی پایگاه اطلاع رسانی ایران کارتون (تنها سایت کاریکاتور در ایران ) قرار داده شده است.
شجاعی طباطبایی با بیان اینکه، 164 نفر از برگزیدگان این دوره جشنواره معضلات شهری را هنرمندان ایرانی تشکیل می دهند،عنوان کرد: کشور ترکیه با 52 هنرمند، اندونزی با 41 هنرمند، چین و برزیل نیز هر کدام با 35 نفر بیشرین تعداد شرکت کننده این رقابت را تشکیل دادند.
داور بین المللی کاریکاتور به انتشار فراخوان این رقابت در بیش از 100 پایگاه اطلاع رسانی معتبر کارتون اشاره کرد و گفت:انتشار فراخوان این مسابقه در پایگاه های اطلاع رسانی تخصصی کارتون سراسر کشور درراستای تبادلات فرهنگی ایران با کشورهای دنیا صورت گرفت که باعث جذب آثاری از خاور دور تا آمریکای لاتین در این جشنواره شد.
شجاعی طباطبایی تصریح کرد:همزمان با افتتاحیه نمایشگاه مبلغ 2 هزار دلار به همراه تندیس و لوح تقدیرجشنواره به نفر اول، هزار و 500 دلار به همراه تندیس و لوح جشنواره به نفر دوم و هزار دلار و تندیس و لوح تقدیر نیز به نفر سوم اهدا خواهد شد. همچنین 10 نفر نیز لوح تقدیر این مسابقه را دریافت خواهند کرد.
به گفته این مقام مسوول داوری این رقابت را 3 کاریکاتوریست ایرانی به نام های ابوالفضل محترمی ،فیروزه مظفری و بهرام ارجمند نیا به همراه 2 داور خارجی از کشور آلمان و چین بر عهده داشتند. ضمن اینکه توکا نیستانی کاریکاتوریست ایرانی ساکن کانادا نیز در این داوری حضور داشت.
داور بخش کاریکاتورجشنواره جوان همچنین از انتشار برخی از آثار برتر این جشنواره در قالب تابلوهای تبلیغاتی، لوحهای فشرده و کارت های پستال خبر داد.
این جشنواره هنری به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خانه کاریکاتور در ایام مبارک دهه فجر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
فراهنگ 1588**9173** شماره 033 ساعت 14:46 تمام
۰ نفر