۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9699677
T T
۰ نفر

مرکز هنرهای تجسمی برنامه های آینده خود را اعلام کرد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9699677
مرکز هنرهای تجسمی برنامه های آینده خود را اعلام کرد .................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/20/86 داخلی.فرهنگی.هنری.تجسمی.
دفتر امور هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنک و ارشاداسلامی و موزه هنرهای معاصر تهران برنامه های نمایشگاهی و اجرایی خود را در سال جدید خورشیدی اعلام کرد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، دفتر امور هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر تهران در سه ماه نخست سال 1386 برپایی نمایشگاه های "نخستین دوسالانه طراحی پارچه و لباس"، "نهمین دوسالانه گرافیک معاصر ایران" و "شرکت در دو سالانه بین المللی هنر ونیز" به عنوان معتبرترین رویداد هنری جهان، در برنامه کاری خود قرار داده بود.
شرکت در دوسالانه ونیز به عنوان مهمترین و معتبرترین رویداد عرصه هنرهای تجسمی جهان می توانست فرهنک و هنر ایران را به جهانیان نمایش دهد و از این منظر برای مرکز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.
متاسفانه برنامه مرکز هنرهای تجسمی برای حضور ایران در نمایشگاه دوسالانه بین المللی ونیز به دلیل عدم تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز توسط معاونت هنری لغو شده است.
همچنین برپایی نمایشگاه های "پیشگامان هنر (ژازه طباطبایی- آیدین آغداشلو و ابوالقاسم سعیدی )" ، "هنر جدید"، "صلح" ، "پیشگامان هنر (غلامحسین نامی - مارکو گریگوریان و سیراک ملکونیان )"، "دوسالانه طراحی" و نمایشگاه "عکس ونیز" از دیگر برنامه های موزه هنرهای معاصر تهران در سال 1386 است.
بدیهی است که اجرای به موقع و مناسب این برنامه ها تنها درصورت تامین و تخصیص بودجه و اعتبار لازم از سوی معاونت هنری وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی میسر است.
دفتر امور هنرهای تجسمی، موسسه توسعه هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر تهران علاوه بر برپایی نمایشگاه های یاد شده، مجموعه ای از برنامه های اجرایی شامل نشر کتاب های تخصصی هنر، حمایت ازانجمن های هنری و نگارخانه ها، برگزاری کارگاه های علمی تجربی (ورک شاپ) و خرید آثار هنری و به روز رسانی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را برای سال جدید در دستور کار خود دارند و امیدوارند با توجه به نقش هنرمندان در اعتلا و حفظ حریم فرهنگی کشور اجرای این برنامه ها میسر شود.
یادآور می شود از روز 11 اردیبهشت نمایشگاه "بهار ایرانی" با نمایش 233 اثر نقاشی و تایپوگرافی از 146 هنرمند در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شده است و تا 15 خرداد به کار خود ادامه می دهد.
فراهنک 9112/1348 شماره 035 ساعت 13:13 تمام انتهای پیام F30.13-13-00
۰ نفر